Senior Financial Controller

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-12

Om tjänsten
Vi söker omgående en Senior Financial Controller till en av våra välkända kunder.

Vi ser gärna att du som söker tjänsten har en god kommunikationsförmåga samt en stark analytisk förmåga. Du bidrar aktivt till att utveckla kompetensen i FC och R2R process. Du bör ha en positiv attityd till förändring och förmågan att kunna arbeta i stora och komplexa organisationer.

Goda kunskaper i svenska och engelska. Vi ser gärna att ansökningarna är på engelska.

Profil
Key tasks and responsibilities
• Provide financial specialist advice to business control and secure fulfillment of legal/regional issues
• Overall ownership of BU specific financial model including being able to adjust in accordance to steering model and available systems (SAP)
• Handling day to day financial transactions ( accruals, coding quires etc.)
• Responsible for finalizing and quality assuring the "Close the books" reporting step and deliver the financial information to the Management report, including analysis
• Legal and Statutory Reporting and Control including Annual reports (provide additional financial information to notes)
• Understanding of financial directives and guidelines (Local GAAP / IFRS) and communication for business relevant consequences
• Be in control of cash management and other treasury issues
• Coordinate and execute on charge out and transfer pricing following group tax instructions
• Facilitate the external and internal audit process
• Provide financial information required for impairment processes
• Maintain IFC based on group instructions
• Drive changes and participate in different project to improve financial processes
• Support in planning process in accordance to agreed interfaces
• On request act as a company controller including Letter of representation LOR

Education
• University degree (e.g. Business administration preferably focus on Accounting)

Experience
• Accounting experience
• Independently managing a closing process (Bokslutssjälvständig)
• Experience in both legal and corporate closing

Content knowledge
• External compliance regulations (Redovisningslagen and Aktiebolagslagen) including IFRS.
• Conceptual financial understanding, understanding relations
• Excellent skills in the financial reporting systems
• Good Microsoft Office skills
• Tax regulations incl transfer pricing

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1917
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alisha Baig alisha.baig@arenapersonal.com
Jenny Bruhn 08-587 117 14 jenny.bruhn@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2100364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: