Senior Buyer

Briljantin Consulting KB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Briljantin Consulting KB i Solna, Stockholm, Botkyrka, Tyresö, Södertälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-11-13

Beskrivning
Är du en senior/strategisk inköpare som vill bidra till god och jämlik hälsa i världen? Då hoppas vi kunna intressera dig med en tjänst på ett bolag som kan göra skillnad för de många.

Det här är ett jobb för dig som gillar hantera många olika typer av frågor och arbetsuppgifter med stora samarbetsytor. Den dagliga prestationen är beroende av den samarbetskultur som råder i företaget. Detta uppdrag passar dig som vill utreda och dyka djupare i frågor och har ett sinne för noggrannhet och struktur.

Vi söker dig med bakgrund som senior/strategisk inköpare och är van att arbeta med siffror och leverantörskontakter. Har du arbetat i ett producerande bolag tidigare, vilket är meriterande kommer du att kunna använda din erfarenhet på ett framgångsrikt sätt.

Då många kontaktytor även förekommer utanför Sverige är det viktigt att din engelska håller hög nivå. Du kommer att jobba nära kategorichefer, projektledare, operativa inköpare, planerare, kvalitetsteam, produktutvecklare, produktionsteam och många många fler.

Företaget är internationellt och befinner sig i en tillväxtfas där det finns stora möjligheter att utvecklas. Verksamhetens satsningar på utvalda produkter har varit en game-changer för många människors hälsa. Deras strategi och verksamhetsstruktur bygger på att investera i framtida innovation för att ständigt bidra till förbättrad hälsa i världen och verka för jämlika förutsättningar.



Dina arbetsuppgifter


- Kvalificera, upprätthålla och leda en leverantörsbas som är finansiellt stark, tekniskt kompetent och strategiskt anpassad.
- Förhandla/Omförhandla offerter, sluta prisavtal och stocking agreements. Både lokalt och globalt.
- Säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer och inköpsprocedurer, etiska krav samt efterlevnad av relevanta lagar och regler.
- Upprätthålla mätetal för processförbättringar, leverantörsstyrning samt rapportering till olika stakeholders, samt tillämpa benchmarking för att åstadkomma bästa möjliga processer.
- Kontinuerligt uppdatera och identifiera datainsamling för att säkerställa tillgång av material
- Prioritera uppgifter så att de möter övergripande mål
- Strukturera samt leda leverantörsrelationer och dessas prestation
- Använda e-sourcing för att utveckla RFIer, RFPer, RFQer för att med detta stötta nödvändiga leverans- och serviceavtal
- Identifiera projekt/initiativ som kan leverera avsevärda kostnadsbesparingar och/eller värdeförbättring.
- Delta i tvärfunktionella sourcingteam med syfte att utveckla företagets inköpspecifikationer, interna rutiner/processer, ramavtal, standarder etc.



Kvalifikationer
Supply Chain Management eller motsvarande flera års Supply Chain-bakgrund med erfarenhet av Inköp, förhandling, avtalsskrivning, analys/utredning, presentationsteknik och prognosarbete.

• Kunskap inom Supply chain management och projektledning
• Behärskar office paketet väl
• Engelska flytande i tal och skrift

Det är också bra om du har;

• Erfarenhet av arbete inom ERP och primärt SAP.
• Erfarenhet av inköp av material till ett produktionsfokuserat bolag

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du är en ansvarsfull person med en positiv attityd som har lätt för att samarbeta med andra. Du har också ett tydligt affärsmannaskap genom hela arbetsprocessen. Som person trivs du i en snabbföränderlig miljö och är duktig på att skapa och behålla goda relationer med dina intressenter. För att lyckas i rollen är det avgörande att du är prestigelös, känner dig bekväm i din inköpsroll, vara självgående och ta ansvar, har ett proaktivt förhållningssätt och ständigt strävar efter att hitta lösningar och bli bättre.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder dig ett jobb i ett internationellt, snabbt växande och mångsidigt företag, där det känns meningsfullt att gå till jobbet. Det är ett företag som erbjuder ett brett utbud av förmåner, utbildningar, certifieringar, bonussystem, friskvårdsbidrag, ett lokalt gym etc. Tillsammans jobbar de anställda hårt för att göra skillnad!

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor om tjänsten kontakta oss via briljantinconsulting@gmail.com eller via vårt webbformulär.



A businesspartner for growth and maintainance, www.briljantin.se

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Omgående, hänsyn tas till uppsägningstid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Briljantin Consulting KB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Briljantin Consulting KB

Arbetsplats
Purchasing/Inköp

Kontakt
Nicole Zamani
070-2561787

Jobbnummer
6117985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Briljantin Consulting KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Briljantin Consulting KB: