Senior Advisor inom leverantörsutveckling

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions.
Lockas du av att arbeta både med ledning och operationellt arbete, internt inom organisationen på procurement och inom produktion och utveckling samt ute hos leverantörer, har en bred och djup erfarenhet av chefsuppdrag inom bearbetning, montering, kvalitet,logistik,teknik, underhåll eller för det breda uppdraget andra intressanta erfarenheter som du kan använda i samarbete och utveckling av Scanias leverantörer?
Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas med många nya produktutvecklingsprojekt och utveckling av nya och befintliga leverantörer både inom för Scania tidigare starka områden samt inom elektrifiering.
Till vår avdelning för Supplier Development and Readiness söker vi nu tre Senior Advisors inom området leverantörsutveckling.
Vilka är vi?
Vi är ett litet team bestående av ett antal seniora medarbetare med bred erfarenhet från olika chefsuppdrag inom produktion på Scania och med kompletterande erfarenheter från företag inom automotive.
Vi arbetar nära tillsammans och nyttjar hela teamets kompetens för att nå bästa resultat för Scania och våra leverantörer, För varje uppdrag finns en uttalad ansvarig och en tilldelad resurs för att säkerställa uppdragets framdrift.
Det innebär att varje person i teamet är både ansvarig för ett antal uppdrag och samtidigt uttalad resurs i ett antal andra uppdrag. Det skapar en situation där samtliga i teamet samarbetar och nyttjar varandras kompetens och erfarenheter som både skapar ett klimat där kompetens, såväl som åsikter, öppet delas och respekteras, samtidigt som vi strävar efter att ha roligt på jobbet.
Arbetet innebär att vi reser till våra leverantörer och en normal vecka startar på kontoret i Södertälje på måndagen då vi samarbetar inom teamet och med uppdragsgivare och kollegor inom inköps linjefunktioner.
Tisdagar, onsdagar och torsdagar är normalt resedagar då vi befinner oss ute hos våra leverantörer i Sverige eller övriga Europa.
Fredagar är normalt våra rapporteringsdagar då vi sammanställer och kommunicerar utfallet av våra leverantörsbesök. Längre resor till Asien, Sydamerika och USA förekommer, men huvuddelen av våra uppdrag finns i Europa.
Vem är du?
Vi söker dig med en bred bakgrund från produktion samt erfarenhet från ledande position och ledningsgruppsarbete inom Scania. Du har en passion för ledarskap, organisation, analys och produktionsteknisk utveckling.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera uppdrag parallellt på ett strukturerat sätt samt att du har en stark social förmåga och vilja att skapa samarbete och samsyn kring dom aktiviteter du driver.
Du har förmåga att jobba med både preventiva och proaktiva aktiviteter för att förbättra och effektivisera våra leverantörers verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta inköpslinjen.
Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och utveckla den roll du befinner dig i.
Att ibland gå utanför ditt ansvarsområde för att nå långsiktiga och hållbara resultat för Scania är inget som du backar för.
Då rollen innebär ett stort internationellt nätverk och resor så är avancerad nivå i svenska och engelska i skrift och tal obligatoriskt. Du innehar B-körkort.
Vad erbjuder vi dig?
Scanias företagskultur präglas av respekt för individen, ständiga förbättringar och att sätta kunden i första rummet. Medarbetarna är vår viktigaste resurs och därför satsar vi på att utbilda och utveckla våra medarbetare.
Även du som kommer in i teamet med en bred och djup kompetens har som ansvar att både bidra till egen och andras utveckling genom interna utbildningar samt träning och samarbete inom projekt och uppdrag hos våra leverantörer.
Teamet finns och arbetar från Scanias inköpskontor i Södertälje. I de moderna kontorslandskapen kan du arbeta i olika områden beroende på uppgift; det finns traditionella skrivbordsplatser, men även projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus.
De veckor då du inte befinner dig på resa under en tisdag, onsdag eller torsdag finns också en flexibilitet att arbeta hemifrån.
Information om tjänsten
Du förväntas hantera frågor rörande företagens/leverantörernas övergripande strategi, business plan, strategiska planer, aktiviteter och styrning liksom komplexa tekniska frågor inom förekommande tillverkningsprocesser samt interna frågor gällande strategier för leverantörer och materialgrupper. Tjänsten innehåller också interna utvecklingsprojekt både inom Scania utan för hela Traton Group.
För mer information
Kontakta Mats Flodin, Manager Head of Supplier Development and Supplier Readiness +46 8 553 834 66 eller mats.flodin@scania.com
Ansökan
Din ansökan bör innehålla ett CV, ett personligt brev och kopior av eventuella relevanta intyg. Ansök så snart som möjligt och senast den 8 januari 2024. Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
Vagnmakarvägen 1 (visa karta)
151 87  SÖDERTÄLJE

Jobbnummer
8348181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: