Semestervikariat på Operativt inköp i Halmstad

Martin & Servera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Martin & Servera AB i Halmstad, Helsingborg, Hässleholm, Malmö, Göteborg eller i hela Sverige

Söker du ett ansvarsfullt och utvecklande jobb i sommar? Vi söker nu mellan 15-20 semestervikarier till operativt inköp på Martin & Servera Halmstad.

Inom Martin & Servera Logistik AB finns operativt inköp som hanterar ett sortiment med drygt 45 000 artiklar och varje år köper in varor för ca 10 miljarder kronor till våra fyra lager i Umeå, Enköping, Norrköping och Halmstad. Operativt inköps uppdrag är att optimera tillgängligheten av varor för att tillgodose våra kunders behov och krav, samt möjliggöra en effektiv lagerhantering genom ett optimerat flöde in till och mellan våra lager. Avdelningen består av ca 50 medarbetare i Halmstad och Norrköping.



Om rollen

Som semestervikarie hos oss arbetar du utifrån en av tre olika inriktningar; inköp, prognosarbete eller fakturautredning.

Med inriktningen inköp ansvarar du för att vi håller rätt nivå på servicegraden till våra kunder för ett visst tilldelat sortiment. Dina främsta arbetsuppgifter består i att dagligen köpa in varor till Martin & Serveras lager, från de leverantörer du ansvarar för. Lika självklart följer du upp och vidtar åtgärder så att leveranserna från leverantör sker i rätt tid och på rätt sätt.

Med inriktning prognos ansvarar du för prognos- och planeringsarbete där du arbetar med parametersättning i vårt inköps- och prognossystem AWR. Du ansvarar även för viss typ av administration i våra affärssystem samt framtagning av rapporter och underlag.

Med inriktning fakturautredning ansvarar du för utredning av fakturor där de debiterade priserna avviker från Martin & Serveras förväntade priser. I ansvarsområdet ingår även bevakning av kreditfakturor och viss ekonomisk uppföljning.

Oavsett inriktning kommer du i det dagliga arbetet att ha ett tätt samarbete med både interna och externa kontakter. Interna kontakter är inom den egna avdelningen, likväl som med sälj, kategori & inköp, kundtjänst och våra varumottagningar. De externa kontakterna är i huvudsak med våra leverantörer.



Vad söker vi hos dig?

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande med stark egen drivkraft samt har en analytisk förmåga. Arbetsuppgifterna ställer krav på affärsmässighet och kreativitet och du drivs därför av utmaningar och av att överträffa uppsatta mål. Du är van vid att arbeta självständigt och är en god kommunikatör i både tal och skrift, på svenska såväl som engelska, som med lyhördhet och social förmåga kan skapa och bibehålla goda relationer med såväl externa som interna kontakter.

För att lyckas tror vi att du har:

• Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller kompentens och erfarenhet som bedöms likvärdig
• Goda kunskaper i Officeprogrammen och då framför allt Excel
• Erfarenhet av operativa affärs- och prognossystem ses som meriterande
• Produktkännedom och erfarenhet av att jobba i AWR är meriterande



Din arbetsplats

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad. Arbetsplatsen består av lager och kontor och totalt arbetar här ca 600 personer.

Att hela tiden sträva efter att bli bättre är högt prioriterat hos oss - det gör vi genom att utmana varandra, visa mod och omtanke och varje dag måna om att ha kul på jobbet! För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser.



Urvalsprocessen

Vi använder oss av arbetspsykologiska test i alla våra rekryteringar för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så opartiskt och rättvist sätt som möjligt. Läs gärna mer om varför vi använder tester i vår rekryteringsprocess här. Observera att vi även tillämpar bakgrundskontroller vid samtliga rekryteringar.



Publiceringsdatum
2024-01-16

Så ansöker du
Om du är intresserad, skicka in din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna nya kollegor till vårt team!

Sista dag att ansöka är 2024-02-29

Anställningsform: Vikariat - från början av juni till mitten av augusti 2024. Utbildning kommer att ske i samband med vår introduktion.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Tillträde: I början av juni, efter överenskommelse
Bolag: Martin & Servera Logistik AB
Adress: Fraktgatan 2, 305 92 Holm
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta

Inriktning inköp: Fredrik Bergman, Gruppchef Operativt Inköp Non-Food och Restaurangutrustning, 035-14 66 39, fredrik.bergman@martinservera.se

Inriktning prognos och fakturahantering: Evelina Wallin, Chef betalningsflöde och varuflödesanalys, 035-14 66 87, evelina.wallin@martinservera.se

För frågor om urvalsprocessen kontakta Oskar Gothenby, HR-partner, 070-210 77 45, oskar.gothenby@martinservera.se



Martin & Servera är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi är sammanlagt över 3 000 medarbetare i koncernen och finns lokalt över hela Sverige. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder som är allt från offentlig måltidsverksamhet, stora restaurang- och hotellkedjor till det lokala bageriet. Martin & Servera- gruppen består av Martin & Servera Restauranghandel, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Galatea, Grönsakshallen Sorunda, Fiskhallen Sorunda och Kötthallen Sorunda

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Martin & Servera AB (org.nr 556233-2451), http://www.martinservera.se/

Jobbnummer
8397717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Martin & Servera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Martin & Servera AB: