Semesteravlösare till vår marknadsavdelning, Stora Enso Skoghall

Experis Finance Huvudkontor / Maskiningenjörsjobb / Hammarö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Hammarö, Karlstad, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Hammarö, Karlstad, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta icke förnybara material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 27 000 medarbetare i över 35 länder och vår omsättning 2014 uppgick till 10,2 miljarder EUR.

Stora Enso Skoghall AB med enheter i Skoghall och Forshaga är en av världens största tillverkare av konsumentkartong, där enheten i Forshaga PE-belägger kartong. Våra kunder använder kartongen framför allt till livsmedelsförpackningar. De två enheterna har ca 850 anställda.

Till semesterperioden 2016 söker vi dig som är intresserad av att arbeta som semesteravlösare till vår marknadsavdelning. Vi söker vikarier till följande tjänster:

Publiceringsdatum
2015-12-10

Dina arbetsuppgifter
Marknadsassistent:
Du ansvarar du för orderhantering för någon av våra kundgrupper. Du har daglig kontakt med den/de kundgrupper du ansvarar för. I arbetet ingår att bevaka att order kommer in enligt plan, att order registreras för produktion och leverans samt att lagernivåer hålls på lämplig nivå. Arbetet innebär kontakter internt inom företaget, med våra försäljningskontor samt med våra kunder över hela världen.

Dokumenthanterare, fakturering
Som ansvarig för dokumenthantering och fakturering arbetar du med hantering av fakturor, lagerkontroll och systemstöd. I arbetsuppgifterna ingår att fakturera de leveranser som går ut från bruket och våra konverterare, utfärda övriga dokument samt även hantera remburser och dokumentinkasso. Tjänsten innebär kontakter internt med vår marknadsavdelning samt externt med försäljningskontor och banker.

Leveransplanerare:
Du ansvarar du för att orders blir leveransplanerade, bokade och levererade på rätt sätt och i rätt tid till angiven plats. Du ansvarar för att medföljande dokument är korrekta och att transporter blir bokade inom ramen för gällande avtal. Arbetet innebär kontakter såväl internt inom företaget och externt med våra transportörer och terminaler över hela världen.

Produktionsplanerare:
Du ansvararm för att planera och optimera produktionen på våra kartongmaskiner. I samarbete med Marknad och Produktion och tillgängliga hjälpmedel ska maskinerna planeras så bra som möjligt för att uppnå mål på tillverkningsgrad samt leveranssäkerhet. Du ansvarar även för vår råvaruplanering och ser till att de råvaror som behövs finns tillgängliga. Du deltar i dagliga möten med vår produktions- och marknadsavdelning.

Semestervikariaten pågår från och med juni till och med augusti, upplärning och tidigare tillsättningar kan komma att ske. Vi tillämpar individuell lönesättning efter ålder, utbildning och tidigare erfarenhet i befattningen. Lön efter utbildningsbakgrund, ålder och erfarenhet.

Vem är du?
Vi tror att det här är semestervikariatet för dig som har ett stort intresse för marknad, ekonomi samt logistik och som nu vill skaffa värdefull arbetslivserfarenhet från skogsindustrin.

Du som söker är minst 18 år gammal. Är du studerande på universitet eller högskola med inriktning marknad, ekonomi eller logistik är det en fördel, som allra lägst har du en avslutadgymnasieutbildning. Det engelska språket känner du dig bekväm i och kan både skriva och tala utan större problem, något som är ett krav för tjänsterna. Du har inte heller några problem med att arbeta med datorer och har lätt för att lära dig nya system. Du trivs att arbeta inom industrin och har ett gott säkerhetstänk. Har du erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är det meriterande.

För att trivas som semesteravlösare hos oss tror vi att du har hög servicekänsla och ett självständigt arbetssätt. Du arbetar med noggrannhet och har ett bra sinne för ordning och reda. Stundvis är det ett högt tempo vilket kräver en förmåga att snabbt kunna tänka om och i somliga fall klara en hög stressnivå. Eftersom du kommer att ersätta vår ordinarie personal under sommaren är det viktigt att du kan samarbeta med andra samt är ansvarstagande.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Stora Enso med Experis, en del av ManpowerGroup. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Ryve på telefon 026 66 30 21.

Urvalet sker löpande, skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 24/1 2016.
Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på Stora Ensos karriärssidor.
Klicka här
https://storaenso.taleo.net/careersection/1/jobdetail.ftl?job=004760&lang=sv

Inga ansökningar som registreras på Experis/Manpowers hemsidor kommer att vara med i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Ryve 0725474107

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2570673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: