Sektionschef upphandlingssektionen
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige JURIDIK- OCH AFFÄRSENHETEN, UPPHANDLINGSSEKTIONEN
Juridik- och affärsenheten är en enhet inom Regeringskansliets förvaltningsavdelning. Den består av tre sektioner, rättssektionen, upphandlingssektionen och arkiv- och registratursektionen.
Upphandlingssektionen arbetar dels med Regeringskansliets gemensamma ramavtalsupphandlingar, dels med att ge upphandlingsstöd i de specifika upphandlingar som departementen har behov av. Upphandlingssektionen består f.n. av 6 upphandlare och en sektionschef.
Regeringskansliet upphandlar främst tjänster av olika slag t.ex. ekonomiska och juridiska konsulttjänster, transporter, informations- och kommunikationstjänster , lokalvård och olika säkerhetstjänster.
FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet bereder regeringens ärenden och biträder i övrigt regeringen och statsråden i deras arbete. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen. I Regeringskansliet arbetar ca 4 500 personer varav ca 600 utomlands. Drygt 95% är opolitiska tjänstemän.
Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda och ger stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor.
Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på
www.regeringen.se.JURIDIK- OCH AFFÄRSENHETEN, UPPHANDLINGSSEKTIONEN SÖKER SEKTIONSCHEF UPPHANDLINGSSEKTIONEN
Arbetsuppgifterna som sektionschef för upphandlingssektionen innebär att du planerar, leder, följer upp, samordnar och företräder verksamheten. Du kommer att utveckla och effektivisera arbetsprocesser, leda och driva processer och strategiska frågor inom sektionens verksamhetsområde. Rollen som sektionschef omfattar budgetansvar och personalansvar vilket bl.a. innebär att hålla planerings-, uppföljnings- och lönesamtal samt göra utvecklingsplaner för medarbetarna.
Vi söker dig dig som har dokumenterad chefserfarenhet, akademisk utbildning och bred upphandlingserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling inom såväl offentlig som privat sektor. Det är en fördel om du har kunskap om Regeringskansliets organisation.
Som person har du ett starkt driv och en god förmåga att förstå vad organisationen vill ha. Vi tror att du är utåtriktad, har lätt att skapa och upprätthålla relationer samt är självständig och strukturerad.
Mer information om befattningen lämnas av enhetschef Agneta Pålsson, tel 08-405 30 95. Information om anställningsvillkor lämnas av personalhandläggare Johan Huhtamaa, tel 08-405 40 29.
Fackliga företrädare är Stefan Kriig för SACO och Lovisa Ljunggren för ST. Båda nås via växeln, 08-405 10 00. Facklig företrädare för SEKO är Francesco André, tel 08-786 65 45.
Befattningen är tills vidare och vi tillämpar individuell lönesättning. Svenskt medborgarskap krävs, registerkontroll kommer att göras.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 17 okt. Skicka den med e-post till
jobb@adm.ministry.se eller till adressen nedan. Märk din ansökan med ref.nr. FA2010/1400/FAPA
Skicka inga betygskopior - dessa vill vi att du tar med dig om du blir kallad till intervju.
Publiceringsdatum2010-10-01Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-17
Upplysningar lämnas av:
Agneta Pålsson
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@adm.ministry.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktAgneta Pålsson, 08-405 58 34
FöretagRegeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
AdressRegeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM
Jobbnummer 745069
Observera att sista ansökningsdag har passerat.