Sektionschef Skatteupplysningen, Falun

Skatteverket / Hälsoskyddsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla hälsoskyddsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun, Borlänge, Ludvika, Avesta, Mora eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid Skatteupplysningen i Falun innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet. Du stödjer och utvecklar medarbetarna genom ett synligt, tydligt och situationsanpassat ledarskap.

Tillsammans med övriga chefer inom enheten har du ett helhetsansvar för verksamheten. Uppdraget innebär aktiv samverkan med enhetens övriga sektioner samt med de kollegor som har samma ansvarsområde inom skatteupplysningen.

Sektionen ingår i upplysningsenhet norra som är fördelat på 4 orter med totalt ca 130 medarbetare. Som sektionschef har du personalansvar för ca 18-20 medarbetare och du ingår i ledningsgruppen för upplysningsenhet norra.

Skatteupplysningen består av fyra skatteupplysningskontor och vi är cirka 600 medarbetare på 17 orter runtom i landet. Vårt ansvar är att svara på allmänna frågor per telefon, e-post och facebook ifrån våra medborgare och företag. Vi besvarar cirka 4,5 miljoner telefonsamtal och cirka 600 000 e-post ärenden per år.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt och som vi finner lämplig för uppdraget
• har aktuell erfarenhet av ledarskap
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person
• är självgående.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda verksamhet inom relevant kundserviceområde alternativt inom offentlig verksamhet. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat och omprövas efter tre år. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning inom Skatteverket.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-12-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Ulming, enhetschef 010-574 16 20
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
Hr-avdelningen
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket
Hr-avdelningen

Jobbnummer
3868438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: