Sekreterarenheten söker två medicinska sekreterare inom ortopedi

Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum / Administratörsjobb / Växjö
2017-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sekreterarenheten söker två medicinska sekreterare inom ortopedi" (publicerad 2017-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum i Växjö, Alvesta, Ljungby, Älmhult, Markaryd eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Sekreterarenheten har till uppgift att förvalta, handha och sköta vårdnära administration inom Region Kronoberg. Vi är idag cirka 50 medarbetare som tillsammans skapar en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang inom specialiteterna kirurgi, ortopedi och medicinska sekreterarbyrån.

Du kommer att tillhöra ortopedisekretariatet där vi i dagsläget är cirka 15 medarbetare med roller som medicinska sekreterare, operationskoordinator, kliniksekreterare, samordnare och kanslist. Alla våra medarbetare har en medicinsk sekreterarutbildning som grundkompetens, förutom våra kanslister. Enheten har till uppgift att förvalta, handha och sköta vårdnära administration; dels den administration som genereras i samband med patientens vårdepisod, dels genom arbetsuppgifter som avser planering och uppföljning samt övrig administration.

Vi är måna om din fysiska och psykiska arbetsmiljö och erbjuder dig en ergonomiskt utformad arbetsplats och trevliga kollegor som skapar en god gemenskap. Som nyanställd får du handledare som ger dig introduktion i arbetet och finns som ett stöd för dig. Hos oss finns möjlighet att delvis få arbeta på distans.


Publiceringsdatum
2017-08-17

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bland annat journalskrivning, remisshantering, tidbokning och telefonservice på både mottagning och vårdavdelning. Har du intresse för att ta ett större ansvar, för att utveckla och arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter ges du en möjlighet hos oss. Vi erbjuder dig personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet.


Kvalifikationer
Du är utbildad medicinsk sekreterare eller motsvarande, såväl erfaren som nyutbildad. Du har goda kunskaper inom IT och svenska språket. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Det är meriterande om du har arbetat i Cambio Cosmic och har utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, lyhörd, strukturerad och noggrann samt kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tar hand om ansökningarna löpande, så vänta inte med att skicka in den!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Ange följande referens när du ansöker: KBC 80/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Hellman 0470-58 72 45
Catrin Andersson 0470-58 76 72

Företag
Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum

Adress
Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Nygatan 20 VÄXJÖ

Jobbnummer
3646319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum: