Sekreterare till Skatteavdelningen

PwC Skatterådgivning / Administratörsjobb / Stockholm
2011-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sekreterare till Skatteavdelningen" (publicerad 2011-01-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PwC Skatterådgivning i Stockholm, Linköping, Trollhättan, Göteborg eller i hela Sverige

PwC  är det ledande företaget i Sverige inom skatte­rådgivning. Vår verksamhet har en stark nationell förankring och dessutom en internationell prägel där våra 240 svenska skatterådgivare ingår i PricewaterhouseCoopers internationella nätverk med drygt 23 000 skatterådgivare i 140 länder.
Till vårt tjänsteområde Interprissättning söker vi en sekreterare med placeringsort Bonnierhuset, Torsgatan 21,  i Stockholm. Du kommer att tillhöra gruppen i Stockholm som för närvarande består av 18 medarbetare. Tjänsteområdet i sin helhet består av 31 medarbetare fördelade på orterna Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping.

Publiceringsdatum
2011-01-12

Dina arbetsuppgifter
Som sekreterare hos PwC är du den sammanhållande länken för arbetsgruppen. I arbetsuppgifterna ingår det att ansvara för bokningar inför resor och konferenser, organisera och förbereda interna/externa möten. Hantera utkast, brev, e-mail, minnesanteckningar och protokoll etc. Vidare ingår det att hantera telefonsamtal, agendaplanering där du samordnar arbetsgruppens agendor, göra uppdateringar, informera berörda parter om förändringar och skicka påminnelser. Arbetet omfattar också praktiskt konsultstöd vilket innebär iordningställande av klientmaterial, PowerPoint illustrationer, scanning av dokument, etc.
En inte oväsentlig del av arbetsuppgifterna är att förvalta och ansvara för kundfakturering, reseräkningar och leverantörsfakturor. På skatteavdelningen, där tjänsteområdet ingår, har vi ett etablerat backup-system för sekreterarna vid sjukdom och semester varför en del i arbetet är att från tid till annan stödja andra grupper med administrativa uppgifter.
 Kompetenskrav
Som person är du öppen och social, har en förmåga att se helheten, har god anpass­ningsförmåga och du kommer gärna med egna initiativ/lösningar. Vi söker en flexibel person som tycker om ett tidvis högt tempo och vill arbeta i en föränderlig miljö. Du ska vara noggrann, lyhörd och ansvarstagande. Det är en självklarhet för dig att inte kompromissa på kvalitet eller dina yrkesmässiga normer. Du har erfarenhet av ekonomihantering som följer av kund- och leverantörsfakturor och känner dig bekväm i dylika system. Du har dessutom goda kunskaper både skriftligt och muntligt i engelska och svenska och erfarenhet från liknade verksamhet. Det är meriterande om du har tidigare inter­nationell erfarenhet. Vi ser att du har minst gymnasieutbildning samt flera års erfarenhet av kvalifice­rat administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Vi arbetar med Lotus Notes.
Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Jina Olgart (HC) eller Mika Myllynen (gruppchef  tjänsteområdet).

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jina Olgart, HC Skatt, 08 555 342 23
Mika Myllynen, ansvarig internprissättning Stockholm, 08-555 338 76

Företag
PwC Skatterådgivning

Adress
PwC Skatterådgivning
11397 Stockholm

Jobbnummer
819173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PwC Skatterådgivning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PwC Skatterådgivning: