Sekreterare/Assistent - Adecco Sweden AB - Administratörsjobb i Stockholm
Sekreterare/Assistent
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm

Vi söker en framåt sekreterare till ett internationellt företag i City.

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.

Publiceringsdatum
2007-11-20

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som sekreterare innebär att du arbetar i ett sekreterarteam som administrativ support till ett antal Senior Executives.

Huvudsakliga ansvarsområden.

* Assistera med diverse administrativa uppgifter och ge service

* Assistera och koordinera möteslogistik, mötesbokning, kalenderhantering

* Hantera mail på önskemål av Senior Executives (utvärdera, skanna, sortera elektronisk och pappers mail/fax)

* Hantera fakturering/avstämning av räkenskaper

* Assistera vid tid- och utgiftsrapportering

* Assistera med inköpsordrar via kundens system

* Koordinera resor och logistik

* Arrangera catering och dylikt vid möten - både internt och externt

* Arrangera konferenssamtal, video- och datakonferenser

* Förbereda utkast till dokument och korrespondens

* Skriva ut anteckningar från diverse källor

* Ge stöd vid engelska/svenska översättningar

* Support vid informationssökning, förbereda enkla rapporter

* Reservera arbetsplatser

* Fax, beställa visitkort

* Assistera med att lokalisera samt färdigställa formulär

* Support vid arkivering

* Underhålla databasinformation

Vem söker vi?

Du är en självständig, målmedveten och samarbetsvillig person som har ett stort intresse för service och människor. För att trivas på den här arbetsplatsen skall du tycka om att arbeta i ett högt tempo och inte vara rädd för att fatta snabba beslut. Du är en van datoranvändare och du behärskar Word och Excel väl. Du har minst 2 års erfarenhet inom någon form av administrativt arbete, meriterande är om du arbetat som sekreterare tidigare. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.

Vad erbjuder vi?

Söker du ett stimulerande och utvecklande arbete där du får ett varierande arbete mitt i Stockholms City, är det här en tjänst för dig så sök redan idag!

Intresserad?

Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande.

Maila din ansökan med personligt brev och löneanspråk till Ulla Guggenberger

E-post ulla.guggenberger@adecco.se

För mer information kontakta Ulla Guggenberger 08 598 983 74

Välkommen med Din ansökan!

Välkommen!

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Sekreterare
Vi tar emot ansökan via epost: ulla.guggenberger@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB
11122 Stockholm
Telefonnummer: 08-598 983 74
Mer information på http://www.adecco.se

Jobbnummer
68074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: