Second Line Engineer

Upsales Nordic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upsales Nordic AB i Stockholm, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

Upsales är ett lönsamt och snabbväxande svenskt Tech-bolag, som gör webbaserad mjukvara inom B2B. Vår produkt är efterfrågad, etablerad och skalbar internationellt. Vi är cirka 40 anställda och sitter i centrala Stockholm.

I rollen som Second line engineer jobbar du med det viktigaste inom hela Upsales, nämligen våra kunder. Som en del i vårt Customer Success-team kommer du vara den kollega som ansvarar för de mer tekniskt komplicerade ärendena. Vi söker därför en person som har ett stort intresse för teknisk problemlösning och som trivs i en kundnära roll. Du kommer att behöva förstå nyttan av vår produkt och samtidigt triggas av att lösa tekniska utmaningar.
Dina arbetsuppgifter består av:

Att ansvara för att alla mer tekniskt komplicerade ärenden och buggar som kommer in via supporten blir lösta
Att minska antalet ärenden som behöver eskaleras till utvecklingsavdelningen
Felsöka och leverera tekniskt avancerade buggrapporter till utvecklingsteamet som förklarar exakt vad som är fel och som går att återskapa
Proaktivt dokumentera och utbilda övriga i Customer Success teamet för att få ner antal second line ärenden
Att ansvara för övervakning och omstart av integrationer
Kommunicera med kunder via mail och telefon

Ditt mål tillsammans med övriga teamet är att få kunden att använda och få ut så mycket som möjligt av Upsales.

Publiceringsdatum
2018-01-24

Bakgrund
Vi söker dig som har ett stort teknikintresse, passion för problemlösning och är allmänbildad inom IT. Du har troligen 2-3 års erfarenhet från en liknande roll och vill nu ta nästa steg för att axla ett större ansvar. Du ser till helheten och arbetar proaktivt, där användarvänlighet och servicegrad är viktiga faktorer. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial IT-utbildning, men det är inget krav. Du har troligen vuxit upp med att labba med datorer, nätverk och serveradministration mm.
Som person är du analytisk, serviceinriktad, pedagogisk och har lätt för samarbete med andra.
Summering av det vi söker:

Dig med några års arbetslivserfarenhet inom en teknisk roll, gärna med kundkontakt
Någon form av teknisk utbildning
Kunskaper inom IT och databaser, med fördel kan du SQL, JavaScript och Node.js
Goda kunskaper i svenska och engelska

Upsales erbjuder:

Konkurrenskraftig lön
Brett förmånspaket
Ungt bolag med mycket teamaktiviteter
Stora utvecklingsmöjligheter i ett snabbväxande techbolag

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upsales Nordic AB

Adress
Upsales Nordic AB
Sveavägen 21
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 21

Jobbnummer
3921052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upsales Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upsales Nordic AB: