Schenker AG söker Pris- och tariffkoordinator - Schenker AB - Administratörsjobb i Göteborg
Schenker AG söker Pris- och tariffkoordinator
Schenker AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Schenker AB i Göteborg

Schenker AB producerar och marknadsför transport- och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar. Våra 4200 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar drygt 18 miljoner sändningar om året och ger service till 42 000 avtalskunder. Vi är en del av Schenker AG, en av världens ledande leverantörer av logistiktjänster. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.
Network production är en del av Schenker AG och ansvarar för systemutvecklingen inom Schenker Land transport. Avdelningen är placerad på Schenker Sveriges Huvudkontor på Lilla Bommen i Göteborg.
Läs mer om Schenker på www.schenker.se

Publiceringsdatum
2008-03-05

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att prissätta, beräkna och uppdatera tariffer för transporter inom Schenker Europa. I arbetet ingår att bygga Excelapplikationer och göra tariffmallar. Vidare sammanställer du avräkningar samt följer upp och analyserar trafiken mellan bolagen.
Arbetet kretsar kring databasen RMS, result measurement system. RMS hämtar varje natt in uppgifter på allt som kundservice bokat under dagen i alla länder som använder CIEL. Utifrån priserna som vi matat in räknar systemet ut och fördelar interna kostnader. Din uppgift blir bland annat att kontrollera att rätt priser är satta genom stickprov och Excel. Sedan görs analyser på sändningsdata för att räkna på prisskillnader.
Du kommer också att arbeta en stor del med Schenkers interna Flow-system som används för priser och tariffer. I arbetsuppgifterna ingår även daglig support mot organisationen.

Profil
Du har stor erfarenhet av att arbeta med Excel (makron) och har goda kunskaper i engelska. Vidare har du erfarenhet från administrativt arbete och har ett väl utvecklat siffersinne. Du är analytisk, har öga för att upptäcka fel och detaljer och vågar ifrågasätta felaktigheter. Som person är du strukturerad, ordningsam, driftig och serviceinriktad. Du är självständig men kan även arbeta i grupp.
Branscherfarenhet är meriterande samt gärna intresse av IT och system. Du får inte vara rädd för rutinarbete men gärna tycka om att söka utmaningar och utveckla processer. I arbetet kommer du också ha mycket kontakt med interna bolagsrepresentanter.
Information och ansökan
Tjänsten är på heltid.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Berglund på tfn 031-703 82 59.
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning oss tillhanda snarast, då rekryteringsprocessen sker löpande, dock senast 15 mars 2008. Skicka din ansökan märkt â€?Pris- och tariffkoordinatorâ€? till:
Hanna.vikstrom@schenker.com eller Schenker AB, Hanna Vikström, 412 97 Göteborg

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid
Heltid/ Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-15
Ansökan kan skickas till e-postadress: hanna.vikstrom@schenker.com

Kontakt
Hanna Vikström, Personaladm., 0706899062, 031-7038162 (Direktnummer), hanna.vikstrom@schenker.com

Företag
SCHENKER AB

Adress
SCHENKER AB
41297 GÖTEBORG

Kontorsadress
SCHENKER AB
Lilla Bommen 3
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-703 84 25
E-postadress: hanna.vikstrom@schenker.com

Jobbnummer
153128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schenker AB: