Schemaplanerare/administratör, Funktionshinder

Ale kommun, Funktionshinder / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Funktionshinder i Ale

Ale kommun med knappt 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?


Publiceringsdatum
2017-05-09

Arbetsuppgifter
Vi vill att brukarna inom personlig assistans ska känna sig trygga med den omvårdnad vi ger dem. Personlig assistans är inne i en spännande utveckling där du skulle bli en viktig del i detta arbete.
Eftersom du ansvarar för schemaläggningen har du arbetserfarenhet av schemaläggning i aktuellt system Time Care planering. Då verksamheten personlig assistans innefattar flera verksamheter är en viktig del i arbetet struktur, stresstålighet och planering.

För att lyckas i arbetet som schemaläggare/administratör är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta självständigt. Vi vill att du har kunskaper i arbetstidslag och aktuella avtal. Det krävs att du är flexibel, lösningsorienterad, tycker om att planera ditt arbete och är noggrann. Du är också bra på bemötandet med andra människor och har en servicekänsla. Du behöver vara duktig på kommunikation då du skall samverka med många medarbetare. Vi ser också att du är trygg i dig själv, flexibel och prestigelös i ditt arbete.
Även om ditt arbete till största delen är självständigt ingår du i ett stort arbetslag med hela vår verksamhet - enhetschefer, pedagoger och medarbetare som du dagligen samarbetar med.

Som schemaläggare/administratör planerar och skapar du scheman för personal inom personlig assistans utifrån aktuella beslut. Verksamhetens scheman planeras i datasystem, vilket kräver en god datavana och kännedom i aktuella system. Arbetet krävs flexibilitet då det kan komma snabba ändringar som behöver prioriteras.

För att lyckas och trivas i rollen är det av stor vikt att du är noggrann, flexibel, uppskattar att ha mycket omkring dig och har ett ekonomiskt tänk runt ditt arbete. Du behöver vara stresstålig och följa deadlines.

Dina administrativa arbetsuppgifter innebär att administrera uppgifter till försäkringskassan utifrån aktuella underlag.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en lämplig utbildning för tjänsten. Du behöver vara stresstålig, kunna hantera många bollar i luften och prioritera ditt arbete.
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med schemaplanering och ha erfarenhet inom verksamhetsområdet, positivt om du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans och aktuella blanketter och underlag.
Vi ser att du har kunskap i arbetstidslagen. Det är meriterande om du har kännedom om arbetsrätt.
Du som söker tjänsten har god datorvana och erfarenhet av administrativa system såsom Time Care planering.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan.



ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inga arbetsrättsliga hinder föreligger.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A681828
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Lundin 0303-37 12 79
Jenny Lomfors 0303-33 01 85

Företag
Ale kommun, Funktionshinder

Adress
Ale kommun, Funktionshinder
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
3486895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Funktionshinder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Funktionshinder: