Scania Purchasing söker erfaren Projektledare

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Om du vill arbeta i ett positivt klimat som präglas av delaktighet och ständig utveckling är Scania platsen för dig.

Vårt HR team består av sex personer som tillsammans arbetar med HR-stöd till Inköpsavdelningarna främst i Sverige men även globalt.

Inköps lokaler i Södertälje ställas om till en modern och attraktiv arbetsplats, som kallas aktivitetsbaserat kontor (ABK) på Scania. Projektledning sker från HR teamet, projektet har drivits som delprojekt i fyra steg. Nu återstår slutfasen av steg tre och hela steg fyra. I samband med att vår projektledare för aktivitetsbaserat kontor går vidare till en annan position inom Scania Purchasing söker vi en ersättare som kan driva detta arbete i mål. Vi tror att du behövs på plats till ca 50% och beräknar vara klara vid årsskiftet.

Publiceringsdatum
2018-03-21

Arbetsuppgifter
I rollen som Projekt ledare för aktivitetsbaserat kontor arbetar du tvärfunktionellt tillsammans med ledningsgrupper, chefer och medarbetare. Du är sammanhållande gentemot byggprojektet och arbetar för att Inköpsverksamhetens målbild kring en modern, attraktiv och flexibel arbetsplats uppnås.

Rollen som Projekt ledare ABK innebär att du kommer arbeta strategiskt såväl som operativt tillsammans med verksamheten och ett stort antal intressenter så som leverantörer, funktioner för IT, Möbler, Hälsa och vår interna underhållsorganisation, SIM.

Dina huvuduppgifter består av att projektleda omställningen inom inköp till aktivitetsbaserat kontor samt stötta ledningsgrupper, chefer och medarbetare i ABK relaterade frågor. Arbetet ger en god möjlighet att jobba med ny teknik, ekonomi och människor. Att koordinera frågor runt ABK konceptet samt stötta gällande förändringsarbete är en naturlig del av uppdraget. Du är också sammanhållande och driver ABK relaterade arbetsmöten tillsammans med berörda avdelningar i formen av referensgrupp och styrgruppsmöten

I uppdraget ingår också att fungera som Inköps IT koordinator med syfte att stötta kring införandet av moderna IT verktyg, Digitala pulsmöjligheter, bokningssystem mm.

Profil
Du har hög social kompetens och ett tekniskt och kommersiellt intresse samt en förmåga att koordinera de olika frågeställningarna.

Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med förmåga att få saker gjorda är egenskaper som är nödvändiga som projektledare. Du är drivande, självständig och bra på att skapa och upprätthålla relationer. Du kan obehindrat formulera dig både i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.

Vi erbjuder
För dig som är ambitiös och går in för att göra en bra prestation öppnar sig en spännande framtid tillsammans med oss. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där det finns stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur präglas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Hos oss har du tillgång till utbildning och det finns stora möjligheter att bredda din kompetens och växa på företaget.

Medarbetarna är vår viktigaste resurs vilket gör att vi prioriterar en hälsosam arbetsmiljö. Som anställd på Scania har du bland annat tillgång till en komplett träningsanläggning i Södertälje för dig och din familj. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress. Vidare erbjuder Scania leasing av personalbil till förmånliga villkor.

För mer information
Kontakta gärna Jonny Hellzén (nuvarande projektledare), 08-553 707 93 alt. 0700-827 017 eller Anna-Lena Strömsten (HR-chef), 08-553 863 56 alt. 0706-211 311.

Så ansöker du
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ansök via HR InLine/Jobbsök senast den 3 april. Job Id 20178029

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20178029 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
4034973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: