Scania Global Purchasing söker Inköpare

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor

Inköpsfunktionen "IT and Services", ingår i Scanias globala inköpsorganisation för indirekt material, General Purchasing. General Purchasing består idag av ca 100 personer med inköpsansvar framförallt för Scanias utvecklings- och produktionsenheter i Europa och Sydamerika, men fler och fler aktiviteter omfattar nu även Scanias distributörer och återförsäljare i Europa.

Vi söker nu inköpare till gruppen.

Känner du dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du rätt man eller kvinna för denna tjänst.

Ditt nya jobb
Som inköpare får du ansvar för ett antal parallella projektupphandlingar. Det är din uppgift att säkerställa de kommersiella aspekterna i projekten och att upphandlingarna följer Scanias inköpsprocess. Detta innebär bl.a. förhandling av pris, ramavtal, leverantörsutvärdering. Under upphandlingarna arbetar du i team med dina internkunder som kommer från olika verksamhetsområden inom Scania.

Dina egenskaper och erfarenhet
Vi söker dig som har ett stort kommersiellt intresse och brinner för att göra affärer. Du ska vara affärs- och resultatmässigt inriktad med god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med kreativitet och förmåga att få saker gjorda på kort tid är egenskaper som vi anser är nödvändiga för en inköpare på Scania.

Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter stora som små, verkligen kan prioritera, hålla deadlines, samarbeta, tar eget initiativ och ansvar.

Du ska ha minst några års erfarenhet av inköpsarbete och är det dessutom från inköp av IT så är det meriterande.

Du ska behärska engelska i tal och skrift, har du dessutom kunskaper i tyska språket är det meriterande.

Du har en teknisk, ekonomisk eller juridisk högskoleexamen.

Ytterligare information
Kontakta gärna Paul Eriksson, tfn 08-553 834 80.

Inköpsfunktionen "IT and Services", ingår i Scanias globala inköpsorganisation för indirekt material, General Purchasing. General Purchasing består idag av ca 100 personer med inköpsansvar framförallt för Scanias utvecklings- och produktionsenheter i Europa och Sydamerika, men fler och fler aktiviteter omfattar nu även Scanias distributörer och återförsäljare i Europa.

Vi söker nu inköpare till gruppen.

Känner du dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du rätt man eller kvinna för denna tjänst.

Ditt nya jobb
Som inköpare får du ansvar för ett antal parallella projektupphandlingar. Det är din uppgift att säkerställa de kommersiella aspekterna i projekten och att upphandlingarna följer Scanias inköpsprocess. Detta innebär bl.a. förhandling av pris, ramavtal, leverantörsutvärdering. Under upphandlingarna arbetar du i team med dina internkunder som kommer från olika verksamhetsområden inom Scania.

Dina egenskaper och erfarenhet
Vi söker dig som har ett stort kommersiellt intresse och brinner för att göra affärer. Du ska vara affärs- och resultatmässigt inriktad med god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med kreativitet och förmåga att få saker gjorda på kort tid är egenskaper som vi anser är nödvändiga för en inköpare på Scania.

Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter stora som små, verkligen kan prioritera, hålla deadlines, samarbeta, tar eget initiativ och ansvar.

Du ska ha minst några års erfarenhet av inköpsarbete och är det dessutom från inköp av IT så är det meriterande.

Du ska behärska engelska i tal och skrift, har du dessutom kunskaper i tyska språket är det meriterande.

Du har en teknisk, ekonomisk eller juridisk högskoleexamen.

Ytterligare information
Kontakta gärna Paul Eriksson, tfn 08-553 834 80.

Publiceringsdatum
2015-01-23

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-08
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20142662

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2140069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: