Scania Assistance, Supervisor/teamleader

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Commercial Operations har det globala ansvaret för strategier, verksamhet och uppföljning av Scaniaägda marknadsbolag.
Commercial Operations tillhandhåller support till såväl Scaniaägda som privata återförsäljare via supportfunktioner och supportbolag.

Till Scania Assistance vänder sig våra Scaniakunder globalt när något oförutsett har inträffat. I Europa finns 6 Assistance Center strategiskt placerade och centret i Södertälje som ansvarar för Norra Europa sitter i anslutning till Scania Assistance Head Office. Södertälje-centret består av 12 personer: 1 supervisor, 9 servicesamordnare och 2 fakturaadministratörer. Vi är ett positivt team med kollegor både nationellt och internationellt.

Ett av de viktigaste uppdragen Scania Assistance har är att hjälpa nödställda Scaniakunder att på snabbast möjliga sätt få fordonet åter i trafik. Vi blir dagligen inkastade i kundernas verklighet och en omvittnat viktig anledning till att kunderna väljer Scania gång efter gång.

Våra servicesamordnare arbetar dygnet runt, året runt, med att ta emot ärenden via telefon och email. De koordinerar information och aktiviteter mellan verkstäder och kunder. I takt med att Scanias marknadsandelar går upp så ökar även vår arbetsvolym. Detta, i kombination med att tjänsteportföljen utvidgas, gör att kraven växer varför vi nu behöver utöka teamet med ytterligare en supervisor.

Rollen
Som supervisor för servicesamordnarna är ditt huvudsakliga uppdrag att, tillsammans med nuvarande supervisor, coacha och utbilda servicesamordnarna på befintliga och framtida tjänster och arbetssätt. Du följer upp servicesamordnarnas och verkstädernas prestation och initierar förbättringsaktiviteter för att utveckla process och arbetsverktyg. Du ansvarar för skiftschemat och att centret alltid är bemannat. Du tar även över komplicerade och tidskrävande ärenden för att se till att servicesamordnarna alltid är tillgängliga för nästa kund. En viss del av din tid går du in operativt som servicesamordnare.

Tjänsten är i huvudsak förlagd till tvåskift där två supervisors alternerar mellan för- och eftermiddagsskift, även helgarbete förekommer. För att möjliggöra servicesamordnarnas semesteruttag kommer du gå in i det ordinarie 5-skiftet under två av tre sommarmånader, en har du själv semester. Resor nationellt och internationellt förekommer.


Publiceringsdatum
2018-02-06

Profil
Du har som lägst en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska, finska och engelska i såväl tal som skrift. Att du i telefon och i skrift förstår danska och norska är meriterande. Du kommer arbeta i vårt ärendehanteringssystem och i Microsoft Office, varför du behöver vara en van PC-användare.

Det kan vara en fördel om du har erfarenhet från fordonsbranschen, gärna från verkstadssidan eller har ett fordonstekniskt intresse. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundtjänst och/eller har haft en teamledarroll.

I det dagliga arbetet hanteras flera ärenden parallellt och periodvis är tempot högt varför du måste vara flexibel och trivas i den typen av arbetsmiljö. Eftersom du kommer hamna i situationer som problemlösare och hantera meningsskiljaktigheter behöver du dels vara analytisk och strukturerad och dels ha integritet och en känsla för diplomati.

I mötet med kunden är du serviceorienterad, ansvarstagande och strävar alltid efter att leverera med hög kvalitet. Som coach och utbildare är du prestigelös, förtroendeingivande och engagerande. Du arbetar gärna självständigt och tillsammans med andra.

Känner du igen dig i beskrivningen och är beredd att anta utmaningen, hör av dig så berättar vi mer!

För ytterligare information
Christian Wiik, gruppchef, tfn 08-553 507 59
Maria Törmänen, supervisor/teamledare, tfn 08-553 803 74


Så ansöker du
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3946851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: