Scandic Ariadne i Stockholm söker Shiftleader Receptionen

Scandic Ariadne / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Ariadne i Stockholm

Hotell Scandic Ariadne erbjuder lokaler anpassade för konferenser samtidigt som närheten till Stockholm City inbjuder till shopping och nöjen för hela familjen.

När du bor hos oss på Scandic Ariadne, beläget på Gärdet, tar du dig snabbt till Djurgården med alla dess sevärdigheter så som Kaknästornet, Skansen, Wasamuséet, ABBA muséet och nöjesparken Gröna Lund.


Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?

Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14000 medarbetare? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation.

Är du vår nya Shiftleader i receptionen?

Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss - våra gäster! Därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet.

Vad är din roll?

Din roll är otroligt viktigt för Scandic då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som Shiftleader hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och omgivningens händelser, detta bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:

Ansvara för driften under ditt pass
Utföra administrativa uppgifter tillsammans med receptionschefen
Introducera och handleda nya medarbetare
In - och utcheckning
Merförsäljning och kassahantering
Fakturering
Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål
Stötta andra avdelningar vid behov
Vi söker dig som har

Minst 2 års erfarenhet från serviceyrket
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda datakunskaper, gärna erfarenhet i Scorpio eller Opera
Du är en person som gillar att hjälpa både gäster och dina kollegor. Vi ser även att du är positiv, ordningsam och gillar rutiner och struktur. Det är viktigt att du är stresstålig och gillar barn.

Meriterande

Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
Hotell och restauranglinje på gymnasienivå eller liknande
Erfarenhet från att koordinera daglig drift
Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Anna Claesson på anna.claesson@scandichotels.com

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via länken nedan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-10

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Claesson

Företag
Scandic Ariadne

Adress
Scandic Ariadne
Positionen 117
11541 Stockholm

Kontorsadress
Södra kajen 37

Jobbnummer
3795192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Ariadne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Ariadne: