SAS/Utvecklingsledare

Lerums kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administration i Lerum

För att nå vår vision, Sveriges ledande miljökommun, behöver vi Sveriges bästa medarbetare. För den resultatfokuserade som har mod att pröva nya idéer erbjuder vi en utvecklande och kreativ arbetsmiljö där även ett misslyckande ses som en del i processen att nå vår vision.

Sektor stöd och omsorg i Lerums kommun ansvarar för myndighetsutövning, individ- och familjeomsorg, hälso- och sjukvård, äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade. Staben på Sektor stöd och omsorg arbetar med att säkerställa och utveckla former för styrning, ledning och uppföljning och genom underlag och analyser underlätta beslutsfattandet för sektorns chefer. På staben arbetar åtta medarbetare med olika komptens såsom MAS, MAR, utvecklingsledare och kvalitetscontroller.

Publiceringsdatum
2015-03-23

Arbetsuppgifter
I rollen som utvecklingsledare utgör du ett stöd för sektorns ledningsgrupp och sektorns chefer i utvecklings-, kvalitets, och uppföljningsarbete. I uppdraget ingår att driva kvalitets- och utvecklingsfrågor, medverka i arbetet och utvecklingen av sektorns styr- och ledningsprocesser. Arbetet är skiftande och präglas av såväl längre som kortare uppdrag där även snabba uppdrag av ad-hoc karaktär förekommer.

I rollen som socialt ansvarig samordnare, SAS, har du det övergripande ansvaret för att kvalitet och säkerhet upprätthålls inom socialtjänsten, äldreomsorgen och omsorg om funktionshindrade. Du ansvarar för att utarbeta och följa upp rutiner och riktlinjer med fokus på myndighetsutövning. Du utövar tillsyn över verksamheten och följer upp avvikelser och missförhållanden.

Kvalifikationer
• Akademisk examen från relevant utbildning (t.ex. social och/eller samhällsvetenskaplig inriktning)
• Flera års erfarenhet från myndighetsutövning.
• Erfarenhet från individ- och familjeomsorg
• God kompetens inom socialrättslig lagstiftning
• Erfarenhet från utvärdering och/eller kvalificerad uppföljning
• God analytisk förmåga
• Är rak och tydlig samtidigt som du är lyhörd och smidig
• Förändringsbenägen och nyfiken
• Resultatfokuserad
• Vi lägger vikt vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-24
Ange följande referens när du ansöker: A459800
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Jedlén, Verksamhetschef Stab/administration 073-6604816

Facklig kontakt
Lina Yngström, Vision 0302-52 15 53

Företag
Lerums kommun, Administration

Adress
Lerums kommun, Administration
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2217431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administration: