SAS, socialt ansvarig samordnare

Sunne kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sunne
2014-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SAS, socialt ansvarig samordnare" (publicerad 2014-11-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sunne, Munkfors, Kil, Torsby, Hagfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sunne kommun, Socialförvaltningen i Sunne

Publiceringsdatum
2014-11-20

Beskrivning
Socialförvaltningen inrättar nu en ny tjänst, heltid, som socialt ansvarig samordnare med uppdrag att granska, kvalitetsutveckla och samordna stöd och omsorg till kommunens innevånare.

Från den 1 januari 2015 kommer Sunne kommun att förändra organisationen. Befattningen SAS kommer då att ligga under kvalitetschef.

Dina arbetsuppgifter
Som SAS är du sakkunnig inom det sociala området. Du har övergripande kvalitetsansvar med fokus på det sociala innehållet.
Arbetet omfattar bland annat att inom det sociala området ansvara för omvärldsbevakning, tillsyn och uppföljning utifrån SoL och LSS samt tillhörande föreskrifter, följa rättspraxis, bevaka förändringar i lagstiftning samt utforma rutiner.
Som SAS ska du, i samarbete med ansvariga chefer för verksamheten, säkerställa att verksamheten uppfyller de krav och mål som gäller enligt lagar, föreskrifter och beslut inom området. Du ska medverka i förankring av gällande ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Du ska även följa upp och kontrollera att verksamheten bedrivs enligt de processer, riktlinjer och rutiner som beslutas.
Du ska ansvara för arbetet med avvikelsehantering, rapporter och anmälan kring missförhållanden enligt lex Sarah. I arbetsuppgifterna ingår även andra utredningsuppdrag och att årligen upprätta en sammanhållen kvalitetsberättelse.
Du behöver goda kunskaper i dataanvändning eftersom arbetet bland annat innebär systemansvar, arbete med e-tjänster och webb inom socialtjänsten.
Samarbete med MAS är en förutsättning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning, samt har minst 5 års erfarenhet av arbete inom det sociala området.
Tjänsten ställer krav på kunskap och erfarenhet från socialtjänstens verksamhetsområden och den lagstiftning som verksamheten omfattar såsom SoL, LSS och övergripande kommunallagstiftning. Det är av stor vikt att kunna de dokumentationskrav som ställs på verksamheten.
För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av utredningsarbete, kvalitetsarbete och uppföljning. Du ska ha god pedagogisk förmåga för att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer.
Du är van att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har ett stort intrresse och engagemang för kvalitets- och utvecklingsfrågor. Erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Anställningsvillkor
B-körkort erfordras.

Vi önskar ej bli kontaktade av rekryteringskonsulter eller annonssäljare.

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 2014/81
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cathrine Larsson 0565-16254

Facklig kontakt
Ylva Jansson, Vision 0565-16280
Dan Grün, SSR 070-2798975

Företag
Sunne kommun, Socialförvaltningen

Adress
Sunne kommun, Socialförvaltningen
Kvarngatan 4
68680 Sunne

Kontorsadress
Kvarngatan 4

Jobbnummer
2074646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sunne kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sunne kommun, Socialförvaltningen: