Sanhällsvägledare med gruppledaruppdrag till Kontaktcenter

Linköpings kommun / Organisationsutvecklarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad - att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun är en växande och innovativ kommun med ca 160.000 invånare. Linköping präglas av högteknologi i världsklass inom områden som flyg, IT och miljö.

För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och/eller besöker Linköpings kommun startar vi ett Kontakt­center under våren 2019. Hit kommer medborgarna att kunna vända sig för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Kontaktcenter bildar en viktig funktion som ska öka tillgängligheten, ge bättre service och underlätta snabbare handläggning.

Du som arbetar inom Linköpings kommuns Kontaktcenter kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla de människor som söker Linköpings kommuns hjälp. För att trivas med rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha en känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar.

Publiceringsdatum
2018-05-09

Dina arbetsuppgifter
Som samhällsvägledare inom Linköpings kommuns Kontaktcenter kommer du att möta alla slags människor och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till Kontaktcentrets uppdrag, men du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag. Vi tror att du kommer att älska uppdraget om du är en person som gillar att:

• träffa och hjälpa många människor
• söka, förstå och dela med dig av information och kunskap
• hela tiden lära dig nya saker och utveckla dig själv
• jobba både självständigt och i team för att nå mål och bli bättre
• hitta nya sätt att arbeta och ständigt utveckla vår service och våra arbetssätt
• arbeta med lösningsfokus.

Förordnandet som gruppledare innebär att:

• ha helhetssyn på kundupplevelser
• aktivt driva och underlätta organisationens utveckling
• coacha och utveckla medarbetare i den dagliga driften.

Jobbet innebär mycket kontakter via telefon, mail, chat och personliga möten. Vi jobbar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!

Kvalifikationer
Vi söker dig med:

• intresse att arbeta självständigt och i ett högt tempo
• högskoleutbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• god datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information
• erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap
• intresse för att stötta medborgare
• erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare i service och bemötande.

Vi ser gärna att du har:

• ytterligare språkkunskaper.

Information om tjänsten
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut om Kontaktcenter fattas.

Tillträde: 2018-11-01

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 4

Ref. nr: 1269

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Lind, HR-konsult susanne.lind@linkoping.se 013-263787
Martin Liabäck, Chef Kontaktcenter martin.liaback@linkoping.se 013-262881
Janin Tekkeden, Facklig representant, SACO 013-206780
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Storgatan 43, 582 23, Linköping

Jobbnummer
4135077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: