Samordnare till HVB boende - Salems kommun - Behandlingsassistentjobb i Salem
Samordnare till HVB boende
Salems kommun / Behandlingsassistentjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla behandlingsassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Salems kommun har ett avtal med Länsstyrelsen att ta emot 11 ensamkommande som anvisats av MV. Kommunen köper dessa platser extern och bedriver i egen regi 2 HVB-boende för ensamkommande som fått uppehållstillstånd, 13 resp. 14 platser för pojkar i åldrarna 15-18.

Publiceringsdatum
2015-08-07

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare ansvarar du tillsammans med enhetschef, för att den dagliga driften sköts i enlighet med socialförvaltningen, "Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om Hem för vård eller boende", "Kommunalförbundet Stockholms läns riktlinjer för handläggningen av ärenden vid socialtjänsten, ensamkommande barn och ungdomar" samt arbetar utifrån BBIC (barns behov i centrum).  

Viss personaladministration ingår i arbetsuppgifterna, kommunen använder sig av BeSched som schema och bemanningssystem. Tillsammans med enhetschef ansvarar du för att genomföra kommunens övergripande mål på enheten. Du utvecklar samarbete och samverkan för barns och ungdomars bästa utifrån BBIC. Även bokning av vårdtider och kontakt med god man, skola, IFO- Salem mm ingår. 

Kvalifikationer
Du är antingen utbildad socionom eller har likvärdig teoretiska kunskaper på universitetsnivå. Meriterande är om du tidigare arbetat i ledande position och/eller med integration och då helst inom området ensamkommande barn och ungdomar. 

Som person är du trygg, flexibel, engagerad, uthållig och tar egna initiativ utifrån verksamhetens bästa.
Du ska ha ett intresse av att arbeta med människor, samt stödja och leda dem utifrån deras förmågor och behov. Du ska även ha en vilja att utvecklas inom området, både vad det gäller teoretisk kunskap och förmågan att utvecklas i ditt uppdrag. Språk och kommunikationsförmåga på svenska. Detta är viktigt både utifrån målgruppens behov men också utifrån arbetsuppgifterna och dokumentationskraven. Du ska ha datorvana eftersom många arbetsuppgifter sker via dator. 

Anställningsvillkor

1 Tillsvidare samt 1 Vikariat

Heltid

Arbetstiden är måndag till fredag dagtid

Innan anställning är aktuell krävs utdrag ur belastnings-misstanke registret.

B-körkort är ett krav.

Tillträde
För fasta tjänsten, 2015-11-02 eller enligt överenskommelse

För vikariatet, ca 2016-01-04 och sex månader framåt, med ev. möjlighet till förlängning.

Sista ansökningsdatum: 2015-08-31

Vid frågor kontakta gärna

Sofia Ahlin

Samordnare, Tallåsen

0707 - 83 62 30 

Sofia.ahlin@salem.se  

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
En Tillsvidare Ett Vikariat Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene  Kos, Enhetschef 070 - 783 62 03 helene.kos@salem.se
Sofia Ahlin, 070-783 62 30 sofia.ahlin@salem.se

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Rönninge
14480 Rönninge

Kontorsadress
Rönninge

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2381330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: