Samordnare till hemtjänsten

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2016-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till hemtjänsten" (publicerad 2023-02-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Publiceringsdatum
2016-08-26

Dina arbetsuppgifter
Du som söker hit vill arbeta utifrån det salutogena synsättet.  Vårt synsätt genomsyras av att alla kan och ska få bidra med något och att ingenting är omöjligt. Vi arbetar med den nationella värdegrunden vilket innebär att de äldre ska få ett värdigt liv och känna välbefinnande.
I arbetsuppgifterna kommer det att ingå att vara närmaste chef behjälplig med bland annat schemaplanering via planeringssystemet Kompanion, omfördelning av personal, registrera/lägga in i personalsystemet Personec, granskning av timrapporter, upprättande av anställningsavtal via Winlas, löneärenden, sjukanmälan, kontrollera och godkänna personalens arbetstider, vikarieanskaffning, fakturor, beställningar av bl. a kontorsmaterial, svara i telefon I det dagliga arbetet innebär även kontakt och samverkan med biståndshandläggare, distriktssköterskor, personalrekryterare och planerare med flera.

Kvalifikationer
Du har avslutad gymnasieutbildning inom med godkända betyg, god förmåga att på svenska formulera dig i tal och skrift. Du har god datavana och goda kunskaper i diverse dataprogram såsom planeringssystemet Kompanion, attesteringssystemet Intraphone, Procapita, Personec P, Time Care, Winlas samt ha erfarenhet av servicegivande arbetsuppgifter med mycket kundkontakter.
Arbetet ska präglas av kunskap och erfarenhet om verksamhetens krav och behov så att resurserna nyttjas så effektivt som möjligt samtidigt som god service och kvalité ska uppnås för våra kunder.

Vi söker dig
Vi söker dig med vård och omsorgsutbildning och/eller administrativ utbildning. Datavana är ett krav.. Meriterande är om du har arbetat i vård och omsorg, personalplaneringssystem samt schemaläggning. Eftersom arbetet kräver samarbete/samverkan mellan olika personer/personal krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är lugn och stabil i pressade situationer.
Du har en viktig funktion för verksamheten och arbetet innebär mycket kontakter med chefer, medarbetare och vikarier. Du kommer att få en god inblick i verksamheternas bemanningsplanering samt tillämpningen av lag och avtal i praktiken.
För att passa i rollen behöver du tycka om att ha mycket kontakt med människor och att ge snabb och god service. Du behöver kunna samarbeta, hjälpa kollegor men också arbeta självständigt. Arbetet innebär att du ofta måste göra många saker samtidigt och ibland under tidspress. Därför behöver du kunna planera och prioritera ditt arbete, vara strukturerad och kunna anpassa dig efter olika situationer. Det krävs att du är noggrann, ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt. Du ser inte problem som ett hinder utan som en utmaning och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla arbetssätt och metoder.

Varaktighet/omfattning
Visstid  t.o.m 2016-12-31 med tillträde snarast efter överenskommelse.
1 st. tjänst 75%

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Rekrytering kommer ske successivt.

Välkommen med din ansökan senast den 7/9 2016

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Katrine Trybom, Områdeschef 0157-43 12 85
Ulla Andersson, Bitr. områdeschef 0157-43 07 00
Fackliga Företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun Sveavägen 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3013767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: