Samordnare till hemtjänst 75 %

Annelies Hemtjänstteam AB / Administratörsjobb / Nacka
2017-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till hemtjänst 75 %" (publicerad 2018-01-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Annelies Hemtjänstteam AB i Nacka

Som samordnare i Annelies Hemtjänstteam AB har man ansvar för planering av den dagliga driften. Det innebär bland annat att ansvara för våra kunders insatser är planerade så att dom får den beviljade hjälpen i form av omsorg och service med bästa kvalitet. Du sätter kunden i centrum och har förmågan att arbeta systematiskt, logiskt och innovativt. Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med medarbetare, kunder och dess anhöriga, företagsledning, biståndshandläggare, sjukvården med flera för att se till att företaget är ett fortsatt attraktivt och självklart val för kunden och dess närstående. Du skall ha en stark drivkraft till att fortsätta utvecklingen av vår verksamhet.

Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter men även av hemtjänstinsatser hos våra kunder t.ex. där luckor i schemat uppstår och vid omsorgspersonals akuta sjukfrånvaro.

Som samordnare arbetar man i huvudsak med:

• Schemaläggning: Att schemalägga kundernas insatser i företagets schemaläggningsprogram. Optimera kund/personalslingor. Kundschemat ska läggas med två veckors framförhållning och minst en vecka.
• Ta emot beställningar från uppdragsgivare, inskrivning och att utföra initiala planeringsbesök hos nya kunder.
• Ansvara för att kunder och genomförandeplaner uppdateras i kommunens system samt läggs in i bolagets system.
• Uppföljning i företagets/kommunens kundtidrapporteringssystem, att insatser och tidapportering hos våra kunder blir gjorda och rapporterade till kommunen.
• Utföra hemtjänstinsatser hos våra kunder t.ex. där luckor i schemat uppstår och vid omsorgspersonals akuta frånvaro, pga av sjukdom, vab.
• Vid behov leda APT möten och protokollföra dessa.
• Primär kontakt med kommunens biståndshandläggare.
• Kontakt med primärvården vid behov.
• Resursplanering: Att uppdatera arbetsplanerad personal i bemannings-/schemaprogrammet samt ringa in timvikarier vid behov vid annan personals frånvaro.
• Ta emot och bemöta klagomål per telefon. Skriftligen rapportera dessa till VD/VA och ledning.
• Göra underlag för fakturering.
• Övriga administrativa uppgifter på kontoret, t.ex. administration av företagsbilar, ID brickor, kvitteringslistor, nyckelhantering, beställning av kontorsmateriel etc.
• Med VD/verksamhetsansvarig och övrig ledning medverka vid kvalitetsutveckling.
• Supportera med personaladministration och rapportering i företagets arbetstidrapporterings-/lönesystem.
• Assistera/biträda ledning med delegerade arbetsuppgifter

• Praktisk erfarenhet av administrativt arbete, schemaplanering inom omsorg på heltid.
• Erfarenhet av hemtjänst och/eller annan äldreomsorg/funktionsnedsättning är
meriterande.
• Gott ordningssinne, vara strukturerad och ha egen drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten.
• God PC vana och goda kunskaper MS Office programmen, Excel, Word samt MS Outlook.
• God kunskap och erfarenhet av socialtjänstlagen i praktiken.
• Körkort B

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att leda och samarbeta med medarbetare. Viktigt att du kan samarbeta med företagsledning och upprätthålla ett gott samarbete med våra uppdragsgivare. Som person är du optimistisk och ser möjligheter. Du är utåtriktad, ordningsam och strukturerad samt har förmåga att se framåt. Du trivs både med ett självständigt arbete med tydliga deadlines såväl som arbete i team. Du har ett flexibelt och kreativt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat samt att se helheten i verksamheten.

Annelies Hemtjänstteam AB är ett modernt och nytänkande vård- och omsorgsföretag som bedriver hemtjänst, ledsagning och avlösning för både äldre samt för yngre vuxna och barn med funktionsnedsättning, på uppdrag av socialtjänsten i Nacka kommun.

Vi erbjuder även hushållsnära tjänster med RUT-avdrag. Våra kunder ska känna sig väl bemötta och trygga genom kompetent och pålitlig personal som ger positiv vård och omsorg, i och utanför hemmet.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning om 6 månader, arbete dagtid 06:45-15:45 vardagar (baserat på heltid). 60%-80%

Publiceringsdatum
2017-12-13

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-18
Ange följande referens när du ansöker: Sanna Nevalainen

Kontakt
Sanna Nevalainen sanna@annelieshemtjanst.se

Företag
Annelies Hemtjänstteam AB

Adress
Annelies Hemtjänstteam AB
Braxengatan 16 BV
13341 Saltsjöbaden

Kontorsadress
Braxengatan 16 BV

Jobbnummer
3852125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Annelies Hemtjänstteam AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Annelies Hemtjänstteam AB: