Samordnare/stödassistent, Näckrosen, Funktionshinderverksamheten

Kungälvs kommun, Funktionshinderverksamheten / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Funktionshinderverksamheten i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 41 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Publiceringsdatum
2013-11-20

Arbetsuppgifter
På Näckrosen arbetar ca 16 personal samt avlösare och verksamheten omfattar ca 50 brukare.
Näckrosen är korttidsvistelse och korttidstillsyn (fritids) enligt LSS för personer med olika funktionsnedsättningar.
Korttidstillsynen vänder sig till ungdomar mellan 13-21 år som efter skolan och på lov kan träffa andra ungdomar i liknande situation.
Korttidsvistelsen vänder sig till personer från 13 år och uppåt som har behov av miljöombyte och rekreation samt ge anhörig avlösning i sitt omvårdnadsarbete. Näckosen utför även ledsagning och avlösarservice för barn och ungdomar.

Tjänsten är en kombinerad roll som administrativ samordnare(50 %) och stödassistent (40 %)

I uppdraget som samordnare ingår:
• Att ansvara för bemanning, schema görs i TimeCare planering. Lämnar ut schema till personalen Ansvarar för att löneenheten har varje anställdes aktuella schema, fördelning samt tjänstgöringsgrad.
• Tillstyrker poster i Självservice.
• Att planera verksamheten i samarbete med enhetschef vilket innebär: planera och fördela ut korttidsvistelsen för varje brukare över året och sammanställer dygnen varannan månad (statistik) Planering av fritids terminsvis samt vid lov, utskick till föräldrar/gode män
• Kontakt med föräldrar och godemän samt andra samarbetspartners
• Korttidsrekrytering vid sjukdom eller annan frånvaro
• Vikarierekrytering - PJP-test, intervju samt planering av introduktion av timvikarier.

I uppdraget som stödassisten ingår:
Att verkställa beslutet inom LSS. Du arbetar i team tillsammans med stödpedagoger i det brukarnära arbetet. Vi arbetar utifrån metoden lågaffektivt bemötande och utgår från de resurser och förmågor varje individ har.

Din uppgift som stödasstent är att stödja och motivera individen till ökad självständighet. Detta görs t ex genom att arbeta strukturerat med stöd, tydliggörande pedagogik och pedagogiskt arbetsmaterial samt dokumentation. Du arbetar enligt genomförandeplaner som bygger på individens behov, vilja och önskningar. Det ingår också att kunna samarbete med brukarens nätverk och andra samarbetspartners på ett professionellt sätt.

Kvalifikationer
Du har:
• Högskoleutbildning med inriktning socialt arbete eller eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet och/eller administrativ inriktning, som motsvarar minst 200 yrkeshögskolepoäng eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
• Kunskaper och erfarenhet från arbete med personer med intellektuella funktionsnedsättningar, autism.
• God pedagogisk kunskap
• Lätt för att se helhet och tycker att det är kul med logistik
• Kunskaper om lagar och avtal som styr personal
• Erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, schematillverkning i TimeCare planering, mycket god datakunskap samt att ha arbetat i nära samarbete med människor.

Personliga egenskaper som värdesätts:
• ett gott bemötande i alla situationer
• kan arbeta såväl i team som självständigt
• flexibel, stresstålig och noggrann
• goda ledaregenskaper
• är modig och vågar lyfta svåra frågor upp till dialog

Arbetet kräver personlig mognad.
B-körkort är ett krav
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 90 %, arbetstiden är förlagd i huvudsak till dag. Under vissa perioder kan kväll, natt (sovande jour) samt helgtjänstgöring förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-12
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Ange följande referens när du ansöker: A362446
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Malm, Enhetschef 0303-23 95 31

Facklig kontakt
KOMMUNAL 0303-23 80 00 kommunal@kungalv.se

Företag
Kungälvs kommun, Funktionshinderverksamheten

Adress
Kungälvs kommun, Funktionshinderverksamheten
Kungälv
44281 Kungälv

Jobbnummer
1707702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Funktionshinderverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Funktionshinderverksamheten: