Samordnare/projektledare Borås

Jensen Education / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education i Borås, Alingsås, Mölndal, Göteborg, Mullsjö eller i hela Sverige

Till JENSEN karriär och utveckling i Borås söker vi nu en inititativrik och strukturerad projektledare/samordnare med erfarenheter från arbetsmarknadsinriktade insatser.

Du kommer vara en viktig del i vårt arbete både lokalt och regionalt, och vara den viktigaste länken i samarbetet med Arbetsförmedlingen som är vår primära uppdragsgivare.

Etableringslots samt stöd och matchning ingår i verksamhetsområdet Karriär och utveckling som präglas av hög studerande- och medarbetarnöjdhet samt hög kvalitet. Har du, liksom vi, ett stort engagemang för människors utveckling och vill anta en betydelsefull roll i ett spännande och expansivt företag - då kan detta vara jobbet för dig!

JENSEN education är ett av Sveriges största utbildningsföretag. Sedan starten 1996 har vi arbetat för att förverkliga visionen om ett utbildningsföretag som tränar för verkligheten. Vi har själva byggt alla våra skolor från grunden, utifrån de värderingar och den pedagogik vi tror på. På alla våra skolor och kontor har vi en tydlig hälsoprofil med betoning på både fysiskt och mentalt välbefinnande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100% tjänstgöringsgrad. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som projektledare/samordnare kommer du att vara kontaktperson gentemot uppdragsgivaren Arbetsförmedlingen. 
Du ansvarar för att enheten i praktiken levererar det som vi genom ramavtal förbundit oss till.
Du ska även:

• Ansvara för det löpande arbetet med deltagarna.
• Vara behjälplig med individuella handlingsplaner för respektive deltagare, då det är löpande antagning. Aktivitetsplanering.
• Vara ansvarig i arbetet med att hålla kontakt med praktikföretag/arbetsplatser.
• Sköta administrationen kopplat till insatsen, innefattande dokumentation och uppföljning.
• Vara lokalt ansvarig för utvärderings- och kvalitetsarbete i enlighet med JENSENs målsättning.
• Leda marknadsföringsarbete enligt kundvalsprincipen.
• Ansvara för arbete inom ramen för regional nyetablering och tillväxt.

Publiceringsdatum
2014-12-10

Kvalifikationer
Alternativt har du högskoleutbildning med minst 120 poäng (80 enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Eller så har du studerat på heltid i ett år på eftergymnasial nivå med tre års arbetslivserfarenhet från yrke eller arbetsuppgifter inom, arbetsledning och personalansvar, rekrytering, omställningsarbete, integrationsarbete, studie och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete och arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor och karriärvägledning

Förutom ovanstående ser vi gärna att du är en person van att jobba i arbetsledande ställning. Har du erfarenheter inom rekrytering, omställningsarbete, integrationsarbete och eventuellt jobbat med studie- och yrkesvägledning är det ett plus. Kompetens kring arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor kommer väl till pass och är av stor vikt i arbetet med deltagarna i våra olika projekt.

Vi ser gärna att du har interkulturell kompetens. Erfarenheter från SFI-verksamhet, Yrkessvenska eller Vuxenutbildning är meriterande. Andra språkkunskaper än svenska och engelska är även det meriterande.

Som person är du relationsskapande i arbetet med våra uppdragsgivare. Flexibilitet är ett krav då vi arbetar i en föränderlig bransch där kraven och önskemålen kan skifta beroende på uppdrag. Du engagerar dig i deltagarna och i deras mål genom att vara serviceinriktad och visa på ett coachande förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att ansvara för det lokala teamet och vara en del av den administrativa enheten. Du har goda IT-kunskaper. En hälsoinriktad livsstil är en förutsättning som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.

Kontaktuppgifter

Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Jobba hos oss". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 19 december, urval kommer att ske löpande.

Vill du veta mer om tjänsten och JENSEN education, vänligen kontakta Fredrik Ingvarsson på fredrik.ingvarsson@jenseneducation.se alt. 0760-509090

Varmt välkommen med din ansökan!

JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig ägare. Idag är JENSEN ett av Sveriges största utbildningsföretag med verksamhet i 17 städer runtom i landet. Vi har förtroendet att utbilda omkring 8 500 elever inom sju olika verksamhetsområden, från förskola till vuxenutbildning. Företaget sysselsätter ca 700 personer och omsätter ca 550 MSEK. JENSEN är ett entreprenörsföretag som har byggt alla sina skolor från grunden, med hjälp av rätt medarbetare och den starka JENSEN-andan.

Arbetstider och omfattning
Dagtid. Tillsvidare med 6 månaders provanställning 100%

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
JENSEN education

Adress
JENSEN education
Besök:Bryggaregatan 12 Leverans:Fabriksgatan 10
50338 Borås

Kontorsadress
Besök:Bryggaregatan 12 Leverans:Fabriksgatan 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2096789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education: