Samordnare inom Hemtjänsten Gråbo

Lerums kommun, Hemtjänst Gråbo / Administratörsjobb / Lerum
2023-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare inom Hemtjänsten Gråbo" (publicerad 2024-04-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Hemtjänst Gråbo i Lerum

Vi söker en samordnare som vill vara med och bidra till att hemtjänsten i Lerums kommun fortsätter att vara en professionell och omtänksam verksamhet in i framtiden. Du har som samordnare en viktig roll som ett övergripande administrativt stöd för medarbetare och enhetschef i verksamheten.
Hemtjänsten i Lerum har en ny organisation som startade under hösten 2023 där vi skiljer på service och omsorg och nya roller har skapats med differentierade arbetsuppgifter. Samordnaruppdraget kommer även under hösten 2023 att ses över.

Vår lokal är placerad centralt i Gråbo, vilket gör det möjligt även för dig som bor i kranskommunerna att smidigt ta dig hit. Inom hemtjänstgruppen arbetar 35 medarbetare som är indelade i fem team. Här finns även två samordnare, en metodutvecklare och en enhetschef. Vi delar lokal med Hemsjukvården som vi har ett nära samarbete med.

Publiceringsdatum
2023-09-18

Arbetsuppgifter
Som samordnare inom hemtjänsten har du ett helhetsperspektiv och ansvarar för att ta emot beställningar från socialsekreterare samt för bemanning och besöksplanering för verksamheten. Du fungerar som en central kommunikationspunkt mellan hemtjänstens olika intressenter, personal, vårdtagare, anhöriga, biståndshandläggare och andra samarbetspartners, inom och utanför organisationen. Vidare har du ett nära samarbete med enhetschef och är behjälplig med administrativa uppgifter.

Uppdraget innefattar även vägledning av medarbetare i vardagen, fördelning och prioritering av arbetsuppgifter i planeringsverktyget TES, samordna verksamhets - och samverkansmöten samt samordna introduktionen av nya medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom vård och omsorg, en KY-utbildning i vårdadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Körkort och god kännedom om äldreomsorg är ett krav.
Vi söker dig som är strukturerad och självständig då arbetet är mångsidigt och kräver att du ska kunna hantera olika situationer samt ha en god förmåga att kunna samverka och samarbeta. Du behöver även ha god kommunikations- och dokumentationsförmågor. Erfarenhet inom hemtjänst eller omsorg är meriterande och kunskaper i system som Treserva, TES och TimeCare är önskvärda.
För oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande tillsättning, vill du vara med och göra skillnad i människors liv och samtidigt ha en meningsfull karriär, skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C155734".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Hemtjänst Gråbo

Kontakt
Enhetschef
Kerstin Fredriksson
kerstin.fredriksson@lerum.se
0302-52 19 59

Jobbnummer
8119269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Hemtjänst Gråbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Hemtjänst Gråbo: