Samordnare för SAS-anställningar

Södertälje kommun, Stab AK / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Stab AK i Södertälje

Publiceringsdatum
2013-12-11

Arbetsuppgifter
Samordnare för SAS-anställningar i Södertälje Kommun

Arbetslivskontoret söker en samordnare för ett kommunövergripande arbete med SAS-anställningar (anställningar med särskilt anställningsstöd från Arbetsförmedlingen) på alla kommunens kontor. I Södertälje kommun har vi valt att kalla dessa anställningar för kompetensanställningar.

Vill du bli vår nya medarbetare för ett av de viktigaste projekten i Södertälje kommun?

Södertälje Kommun står inför ett mycket spännande arbete där hela kommunen ska hjälpas åt för att ta vara på den resurs som står utanför arbetsmarknaden. Lyckas vi kompetensutveckla och rusta målgruppen, kommer Södertälje att klara sig mycket väl i en framtida generationsväxling. Vill du hjälpa oss att lyckas?

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår att få till ett kommunövergripande samarbete där så många enheter som möjligt är delaktiga och engagerade. Du kommer att leda och stödja kontorens arbete med att rekrytera, bemanna och utveckla de kompetensanställningar som kommunen beslutat sig för att tillsätta. Det ingår att hålla kontakt med de anställda och med kontaktpersoner på deras arbetsplatser. Arbetet innebär även kommunikation och strategiskt utvecklingsarbete för att optimera möjligheterna för deltagarna att bli kvar på arbetsmarknaden efter att kompetensanställningen upphört.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen gärna med inriktning mot beteendevetenskap eller studie- och yrkesvägledning, samt praktisk erfarenhet av att mäkla personer mot egen försörjning i arbete. Vi förväntar oss också att du har genomfört utvecklingsarbete, har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt är van vid att samverka med olika organisationer och myndigheter. Talar du syrianska eller arabiska är det meriterande.

Som person har du förmåga att driva, prioritera och motivera andra mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och relationsskapande och van att bygga nätverk. Du är också lösningsinriktad och har förmåga att skapa engagemang.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, upphör: 2014-12-31 Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning i 6 månader.

Ersättning
Månadslön individuell månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-26
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: A366911
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Brinck, Projektledare 08 - 52 30 28 44
Per-Erik Nygren, Tf enhetschef AME 08 - 52 30 60 09

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Stab AK

Adress
Södertälje kommun, Stab AK
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
1726118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Stab AK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Stab AK: