Samordnare/administratör till Linköpings universitet

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Linköping, Norrköping, Örebro, Jönköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Linköpings universitet bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder LiU ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och har idag 32 000 studenter och 4 000 medarbetare. Studenterna är bland de mest eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen.

Trivs du i en varierande administrativ roll, där du får stort ansvar och får arbeta med såväl chefsstöd som ekonomiadministration? Har du tidigare erfarenhet av kvalificerad administration och trivs i en internationell miljö? Då kan den här tjänsten som samordnare/administratör vid Linköpings universitet vara perfekt för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en administratör/samordnare till Matematiska institutionen vid Linköpings universitet. I den här rollen kommer du huvudsakligen att ge administrativt stöd, vilket även omfattar stöd i ekonomiuppgifter, inom de SIDA-finansierade bilaterala forskningsprogrammen i Kambodja, Mocambique, Rwanda och Tanzania som universitetet medverkar i.

Du kommer att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd vid Matematiska institutionen, som består av ca 10 medarbetare som bland annat arbetar med ekonomi, HR, utbildningsadministration, ledningsstöd och lokalhantering.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

planering och administration av möten, konferenser, workshops och besök av gäster
boka resor för doktorander, gäster och lärare
administrera licentiatseminarier och disputationer.
ekonomiadministration och finansiell rapportering av SIDA-programmen
bistå revisor vid årlig revision
hantera rekvirering och utbetalningar till och från ISP och svenska partners
stöd vid internationell rekrytering, gällande information och mottagning av internationellt rekryterade medarbetare

Krav för tjänsten

slutbetyg från 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning samt ha någon form av påbyggnadsutbildning (som kan vara kurser eller program på universitet/högskola eller annan påbyggnadsutbildning)
minst tre (3) års erfarenhet av administrativt arbete av liknande karaktär
mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift (arbetet sker i hög grad på engelska)
vara strukturerad och kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt
mycket god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad då arbetet innebär många kontakter med personal på andra lärosäten i Sverige och utomlands
förmåga att arbeta självständigt och att ha initiativförmåga
ha engagemang för arbetet och delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling
goda kunskaper i Officepaketets standardprogram särskilt Excel.

Meriterande krav

examen på högskolenivå
erfarenhet av arbete med ekonomisk rapportering och ekonomiuppföljning.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 30 januari med ca 7 månaders uppdragslängd och möjlighet till förlängning.



Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-01-01. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning496".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7288472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: