Samordnare

Gävle kommun, Stöd i hemmet / Administratörsjobb / Gävle
2022-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2022-10-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Stöd i hemmet i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!


Publiceringsdatum
2022-04-25

Arbetsuppgifter
Har du ett öga för detaljer och ser vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder dina resurser på bästa sätt? Bra, då kan det vara dig vi söker! Kom och gör Gävle värdefullt tillsammans med oss.

Som samordnare på natt och larm arbetar du på uppdrag av närmaste enhetschef. Larmteamet administrerar trygghetstelefoner och svarar på larm till 2200 kunder, monterar nyckelfria lås och digitala nattkameror. Natteamet utför hemtjänst på natten hos cirka 300 kunder. Du är ett administrativt stöd, arbetar självständigt utifrån verksamhetens uppdrag, krav och behov och har förståelse för arbetsgivarperspektivet. I dina arbetsuppgifter ansvarar du för den dagliga bemanningen och där till beställning av vikarier, ger telefonservice när enhetschefen inte finns på plats, sammanställer bland annat underlag för schemat, semesterplanering, arbetsplatsträffar och annan information kring verksamheten. Du har kontakt med verksamhetens samarbetspartners samt övrig extern kontakt och finns tillgänglig för att ta emot leveranser samt besökare till enheten, utbildar nya medarbetare i IT, ansvarar för nyckelhantering/passerkort samt fordon på enheten, utför förrådsbeställningar med mera.

Du trivs bäst i ett självständigt arbete samtidigt som du har ett gott samarbete och bemötande. Din arbetstid är huvudsakligen förlagd till vardagar och dagtid men visst kvällsarbete ingår i tjänsten. Du arbetar enligt kommunens värdegrund, för verksamhetens utveckling och med verksamhetens ekonomi i fokus.
Tjänsten erbjuder dig en trygg arbetsgivare, förmåner så som friskvårdsbidrag, semesterväxling och förmånscykel samt en arbetsplats med ljusa och härliga lokaler på Alderholmen. Här har du nära anslutning till buss- och tågtrafik, fina grönområden och promenadstråk som sträcker sig längs Gavleån.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom omvårdnad, eller vad arbetsgivaren eller vad arbetsgivaren finner som likvärdig erfarenhet från arbetslivet. Du ska ha dokumenterad bred erfarenhet av administration samt erfarenhet av något/några av systemen Timecare, Personec, Treserva eller TES. Du har god IT kunskap, behärskar Officepaketet väl, B-körkort samt förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket i såväl tal som skrift. Om du har erfarenhet av arbetet som samordnare sedan tidigare så ser vi det som meriterande, likaså om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.

För att lyckas i arbetet besitter du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner och kan anpassa dig till olika situationer. Du är den som ser möjligheter i förändringar, har ett prestigelöst förhållningssätt och besitter förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt.

I din omgivning skapar du lugn och stabilitet genom att inge förtroende och skapa tilltro och tillit. En viktig del i arbetet är att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete, lätt för att sätta upp mål, organisera resurser samt följa upp och avsluta aktiviteter.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Stöd i hemmet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C84864".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Stöd i hemmet

Kontakt
Enhetschef
Maria Dahlenlund
maria.dahlenlund@gavle.se
026-178853

Jobbnummer
6571727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Stöd i hemmet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Stöd i hemmet: