Samordnare

Borås Stad / Organisationsutvecklarjobb / Borås
2018-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2019-03-06) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Samordnare

till Vård- och äldreförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-09-05.
(Ref nr 28:2018:51)

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,3 miljarder kronor.

Vård-och äldreförvaltningens nämnd har beslutat att staden ska arbeta mer proaktivt med seniorers hälsa. Ett led i detta är arbetet med starkt fokus på hälsofrämjande insatser för stadens seniorer. Detta innefattar bland annat demensteam, dagverksamheter för demenssjuka, öppna mötesplatser samt anhörigstöd. I Vård- och äldreförvaltningen bedrivs dessa verksamheter inom förbyggande och IT, under ledning av en verksamhetschef.

Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på dem som vi är till för. Genom ett gott samarbete med ständiga förbättringar främjar vi också en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Vi söker nu en samordnare till verksamheten för förebyggande arbete.

Arbetsplats: Vård-och Äldreförvaltningen Borås Stad.

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: I rollen som samordnare så är du ett brett stöd för enhetscheferna. I samråd med enhetschef och i samarbete med övrig personal så driver och utvecklar du verksamheten mot uppsatta mål. Du omvärlds bevakar fältet förebyggande innefattande demensteam, dagverksamheter för demenssjuka, öppna mötesplatser samt anhörigstöd.

Vidare så planerar, strukturerar och marknadsför du både befintliga och nya aktiviteter. I samråd med enhetschef planerar och organisera du också det dagliga arbetsflödet i verksamheten. Du hanterar administration kring personal så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning samt viss lönehantering. I dialog med enhetschef så förbereder och samordnar du verksamhetsmöten, arbetsplatsträffar (för anteckningar) samt utvecklingsdagar. Du samordnar även och bokar lokal vid övriga möten så som intervjuer, introduktion med mera. Tillsammans med chef så ombesörjer du relevant kompetensförsörjning för medarbetarna så som kurser och utbildningar.

En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Du är en god ambassadör för verksamheten samt står för en god samverkan.
Kvalifikationer: Vi söker dig med relevant högskoleutbildning så som administratörsprogrammet eller motsvarande. Administrativ erfarenhet som samordnare/administratör eller liknande befattning meriteras, likväl som erfarenhet av projektledning/verksamhetsutveckling. Har du erfarenhet inom förebyggande arbete så är det en klar fördel. Du har god IT/systemvana (EXCEL samt Officepaketet) samt uttrycker dig väl i tal och skrift (svenska ett grundkrav). Erfarenhet av Heroma meriteras.

Körkort meriteras.

Viktiga personliga egenskaper som gör dig framgångsrik i tjänsten är att du har ett salutogent synsätt och är lösningsorienterad. Vidare så är du är självgående och har förmåga att prioritera och planera ditt arbete.
Vi värderar att du är serviceinriktad och flexibel samt att du trivs med att hantera många kontaktytor. Vidare så uppskattar vi förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring av verksamheten.

God samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändiga för att du ska trivas på denna tjänst.

Vi erbjuder: Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Upplysningar lämnas av lämnas gärna av enhetschef Linda Svensson Perlstedt tfn 033-033-35 80 24 alt. Frida Mossberg tfn 033-35 80 29. Facklig företrädare nås via Borås Stads växel: 033-35 70 00.

Välkommen med ansökningshandlingar senast 2018-09-05. Märk din ansökan med ref nr 28:2018:51

Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde omgående eller enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-08-17

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-05
Ange följande referens när du ansöker: 28:2018:51
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Vård- och äldreförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4296274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: