Samordnande processledare till enheten för tillgänglighetsregler

Post- och Telestyrelsen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du initiativtagande och ser vad som behöver göras samt omsätta idéer i praktiken? Har du även några års erfarenhet av en samordnande roll? Då kan vi erbjuda en tjänst på en ny enhet för tillgänglighetsregler på PTS!

Din placering blir på den nyinrättade enheten för tillgänglighetsregler. Enheten ska arbeta med PTS nya ansvarsområde som omfattar implementeringen av lagen (2023:254) om produkters och tjänsters tillgänglighet. Enheten ansvarar för att ta fram föreskrifter på området och kommer att bedriva tillsyn samt marknadskontroll av produkter och tjänster.

Enheten har också en viss samordnande roll gentemot andra myndigheter vars verksamheter berörs av vissa delar av tillgänglighetslagen.

Om rollen
Din placering blir på enheten för tillgänglighetsregler. Eftersom både enheten och avdelningen är nybildade söker vi nu en samordnande processledare som kommer att få göra ett mycket viktigt bidrag i att utveckla arbetssätt och processer, både i sakfrågan på enheten och gentemot andra enheter och avdelningar på PTS.

I rollen som samordnande processledare kommer du att få ta ett övergripande ansvar för framtagande av processer för enhetens arbetsflöden. Det blir dessutom viktigt att kunna överblicka och ta ett helhetsgrepp om hela avdelningens utvecklingsarbete samt hjälpa till att synliggöra beröringspunkter och skärningspunkter mellan enheterna, för att vi ska kunna jobba så effektivt som möjligt med de uppdrag vi har.

I det dagliga arbetet kommer du att samarbeta med olika yrkeskategorier så som jurister och ekonomer. Då sakfrågorna på avdelningen delvis är nya kan du komma att både leda och delta i projektgrupper för internt utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter kan komma att skifta över tid och det kan även bli aktuellt att bistå avdelningschefen i övriga avdelningsövergripande arbetsuppgifter så som verksamhetsplanering och liknande.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du vara både strategisk och initiativtagande. Du ser vad som behöver göras och kan omsätta dina och andras idéer till konkreta och väl avvägda lösningsförslag för verksamhetens bästa. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga som kommer till uttryck genom ditt sätt att förmedla dina egna perspektiv och hur du lyssnar in andras. Detta i kombination med ditt strukturerade arbetssätt gör det att du metodiskt driver ditt arbete framåt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:

• Akademisk examen som bedöms relevant, t.ex. inom samhällsvetenskapligt område, juridik eller ekonomi
• Några års erfarenhet av samordnande eller arbetsledande roller, t.ex. som projekt- och/eller processledare
• Några års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är även meriterande om du har en ledarskapsutbildning och erfarenhet av verksamhetsutveckling.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40%.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form av 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du får ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.

Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Du behöver inte bifoga ett personligt brev utan kan ladda upp ditt CV två gånger. Tester kan komma att användas i processen.

Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.

Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 400 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Välkommen med din ansökan senast 9 januari.

För mer information kontakta avdelningschef Marielle Sjögren på marielle.sjogren@pts.se eller HR-specialist Isabelle Flygelholm på isabelle.flygelholm@pts.se . För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
8340835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: