Samhällsbyggnadschef

Mullsjö kommun / Administratörsjobb / Mullsjö
2016-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samhällsbyggnadschef" (publicerad 2022-04-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mullsjö, Habo, Jönköping, Tidaholm, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mullsjö kommun i Mullsjö, Jönköping eller i hela Sverige

Mullsjö kommun är en av Sveriges mest spännande arbetsgivare. Vi är stolta över att kommit med på Topp 100 listan för Karriär i offentlig sektor 2016.

Mullsjö är en kommun med ca 7 200 invånare, 3 mil nordväst om Jönköping. Kommunen är känd för sina många möjligheter till friluftsliv men också för sitt rika förenings- och kulturliv. Pendlingsmöjligheterna är goda från såväl Jönköping, Falköping, Skövde, Ulricehamn, Tidaholm som Göteborg.

Tjänsten är ny och placerad på kommunstyrelsen direkt under kommunchefen.


Publiceringsdatum
2016-12-13

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att leda samhällsbyggnadsavdelningen som inledningsvis kommer att bestå av plan- och bygg, teknisk service, fastighet och kost. Avdelningen nyinrättas i och med rekryteringen och kommer att vara under utveckling då kommunen nu befinner sig i ett expansivt skede. VA, renhållning, fjärrvärme och bostäder är organiserade i kommunala bolag med vilka omfattande samverkan sker. Du är anställd av kommunstyrelsen, lyder direkt under kommunchefen och ingår i hans ledningsgrupp. Arbetet innebär omfattande kontakter såväl internt som externt där du och din avdelning har ansvaret för planering och utveckling av kommunen. Politiskt kommer du att arbeta mot byggnadsnämnden och kommunstyrelsens tekniska utskott. Du kommer att ha budget- och personalansvar för idag drygt sjuttio medarbetare. Till din hjälp har du idag fyra direkt underställda chefer. Befattningen och organisationen är som sagt nyinrättade och kommer att utvecklas och formas efterhand som behov uppstår.


Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom planering, teknik, projektering eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom fysisk samhällsutveckling. Du har goda ledaregenskaper och någon form av ledarerfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna från politiskt styrda organisationer samt är förtrogen med kommunala beslutsprocesser.
Du förväntas:
• vara en mycket god kommunikatör i tal och skrift,
• ha en drivkraft att utveckla kommunen,
• vara analytisk, strukturerad, serviceinriktad och pedagogisk,
• ha en positiv människosyn och god social kompetens,
• vara framtidsinriktad och strategisk.

Vi lägger mycket stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-09
Ange följande referens när du ansöker: A636219
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lennie Johansson 0392-140 02
Hillevi Lindström 0392-140 30

Företag
Mullsjö kommun

Adress
Mullsjö kommun
Box 800
56518 Mullsjö

Kontorsadress
Järnvägsgatan 27-29 56532 Mullsjö

Jobbnummer
3210057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mullsjö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mullsjö kommun: