Säljstödskoordinator

KFX HR-partner Syd AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Syd AB i Malmö, Lomma, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-09-20

Om tjänsten
Är du en driven, initiativtagande, analytisk och engagerad person som trivs med att arbeta i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara vår nya medarbetare, som kommer vara med och optimera försäljningsavdelningens arbete. Du kommer att arbeta med prissättning, avtal, detaljhandel samt projekt som t.ex. offentlig upphandling. Du kommer att skapa och analysera försäljningsdata, vara en superanvändare av vårt CRM system samt producera och distribuera intern och extern kommunikation.

Om företaget
Kärnan i 5.11:s verksamhet är innovation och utveckling av kläder och utrustning för utryckningspersonal. Företaget har verksamhet globalt och produkterna säljs både i detaljhandel och till myndigheter. Detta ger oss ett mycket omväxlande arbete där vi får engagera oss både i det som rör den enskilda konsumenten och större upphandlingar. Våra produkter är mycket slitstarka och multi-funktionella och har därför även nått ut till en större civil kundkrets. Företaget har drygt 400 anställda med kontor, förutom i USA, även i Sverige, Mexico, Australien, Hong Kong och Dubai. Den globala omsättningen uppgår till ca 2,5 miljarder kronor och företaget har god tillväxt. Ansvaret för verksamheten i EMEA ligger på Malmökontoret med 22 anställda samt på våra 14 kollegor runt om i Europa och Mellanöstern.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en medarbetare för en administrativ roll på försäljningssidan. Du kommer att få spännande och omväxlande arbetsuppgifter som spänner över flera omfattande områden i en internationell miljö. Du kommer att fungera som spindeln i nätet genom att vara Vd:ns och säljorganisationens högra hand. En stor del av din tjänst innefattar administration och säljstöd där du bl.a. förbereder beslutsunderlag, analyser och dokumentation gällande:

• Försäljningsstrategi
• Prissättning
• Kundavtal
• B2C- och B2B försäljningsprojekt samt även offentlig upphandling
Du kommer även att vara superuser av vårt CRM och producera intern-, samt extern kommunikation.

Kvalifikationer
Du som söker har minimum gymnasienivå och några års erfarenhet av en liknande roll. Det kan vara en fördel om du har arbetat i en internationell organisation tidigare, då nästan uteslutande all kommunikation sker på engelska.

Som person är du initiativtagande, strukturerad och analytisk. Din största tillgång är att skapa struktur och ordning, att vara en spindel i nätet samt att du är en skicklig administratör. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel och uttrycker dig flytande både muntligen och skriftligen i svenska och engelska. Du har goda kunskaper i CRM-system och det är meriterade om du tidigare har arbetat i affärssystemet Microsoft Dynamics AX. Det är även meriterande med ytterligare ett språk förutom svenska och engelska.

Vi söker dig som har ett stort driv, är flexibel och arbetar strukturerat mot uppsatta mål. 5.11 erbjuder dig goda möjligheter till personlig utveckling både inom rollen och på företaget samt en internationell arbetsmiljö med många spännande arbetsuppgifter och ansvarsområden.

Övrig information
Tillträde: Hösten 2016, med hänsyn till ev. uppsägningstid.

Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Möberg på 040-120200. Skicka gärna in din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2432
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Möberg 040-120200

Företag
KFX HR-partner Syd AB

Adress
KFX HR-partner Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora Nygatan 40, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3057578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Syd AB: