Säljspecialist

Tele2 Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tele2 Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Tyresö eller i hela Sverige

Vi söker nu en tekniskt orädd Säljspecialist till vår kundservicesite i Eskilstuna med omnejd. Har du erfarenhet av att skapa e-learnings? Är du dessutom intresserad av och gillar att coacha och träna ledare och medarbetare till bättre resultat? Då är kanske du den vi letar efter!

Rollbeskrivning:
I rollen som Säljspecialist kommer du i huvudsak att arbeta med våra teamledare och medarbetare med målet att tillsammans utvecklas och ta oss framåt. Detta innebär att du och teamledaren kommer att arbeta tätt tillsammans där din huvudsakliga arbetsuppgift är att coacha och stötta teamledaren i olika delar, i syfte att driva försäljning, säljkvalitet och samtalsstyrning. Ytterligare arbetsuppgifter är:

Medlyssning eller inspelade samtal med agenter där du ger feedback till teamledaren i syfte att skapa en samsyn på feedback i samtal med medarbetare men även en personlig feedback vad teamledaren gör bra och kan utveckla.
Utifrån behov skapar du och/eller en kollega utbildning. Det kan vara en e-learning eller ett material du håller live för våra teamledare eller trainers. Detta kan vara allt ifrån säljande produktkunskap, samtalsstyrning och säljkvalitet till coachande förhållningssätt och ledarutbildningar.


Kvalifikationer:
Vi söker dig som har ett starkt driv och förmågan att förstå, förklara och se hur nya tekniska lösningar kan lösa befintliga utmaningar. Du har även förmågan att skapa långsiktiga relationer och sprida energi till din omgivning. En förutsättning är att du är intresserad av att bidra till andra människors utveckling och att du är öppen för att själv tränas och utvecklas.

Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är utåtriktad och gillar att arbeta tillsammans med andra. Ditt team och din ledare kommer att vara stationerade på andra orter och det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt och skapa ett nära samarbete trots att en stor del av kommunikationen sker på distans.

För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarsfull, kommunikativ och resultatfokuserad med en teknisk förmåga. Du tar initiativ och kan lösa saker själv men förstår även vinningen i att kommunicera och jobba med standardiserade arbetssätt för att nå resultat även över tid.

Vidare tror vi att du har:
Minst tre års arbetslivserfarenhet i en bransch med en stor mängd konsumentkontakter och försäljning (t.ex. telekom, IT, media, bank, butik, försäkring eller liknande)
Erfarenhet av utbildning, coachning och feedback inom försäljning och/eller erfarenhet av personalansvar
Ett intresse av ny teknik, rapporter och digitala lösningar
Dokumenterat goda resultat från eget säljarbete och/eller säljcoachning
Goda kunskaper i svenska/engelska i både tal och skrift


Meriterande är om du dessutom har:
Erfarenhet av både konsumentförsäljning och företagsförsäljning
Utbildning eller erfarenhet av att skapa e-learnings


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Eskilstuna med omnejd. Resor inom tjänsten kommer att förekomma till vårt huvudkontor i Stockholm eller någon av våra andra siter.

Tycker du att det låter spännande? Tveka inte att söka redan idag! Urval och intervjuer förväntas pågå under december och januari.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-01-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Tele2 Sverige AB
Torshamnsgatan 17
16440 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tele2 Sverige AB (org.nr 556267-5164)
Torshamnsgatan 17 (visa karta)
164 40  STOCKHOLM

Jobbnummer
6270478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tele2 Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tele2 Sverige AB: