Säljare till växande företag i Outsourcingbranschen

PBK Outsourcing AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PBK Outsourcing AB i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

PBK är ledande leverantör inom outsourcing av ekonomiprocesser. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger uppdragsgivaren tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunk­tion. Spetskompetensen ligger inom de tre delprocesserna; Kundreskontra - från fakturering till betal­ning och Inkasso, Leverantörsreskontra - från inköp till utbetalning samt Löner - från tidrapport till insättning på konto vilka kan knytas samman till en helhet med tjänsten Redovisning. Verksamheten startade 1992 med inkassoservice. Idag levererar vi hela ekonomifunktioner till företag i Sverige, Norge och Holland. Vi har närmare 100 medarbetare varav ett drygt tiotal utomlands.Våra kunder utgörs av medelstora och stora företag i alla branscher. Vår specialitet är näthandelsföretag, media och kedjeföretag. PBK ägs av Pretax Oy, ledande leverantör inom outsourcing av ekonomiprocesser i Norden med etablering även i Baltikum och Ryssland.

Publiceringsdatum
2010-05-09

Dina arbetsuppgifter
Säljteamet i Stockholm består idag av totalt sju personer vilka blir dina närmaste kollegor. Tjänsten innebär även kontakter med säljorganisationer med övriga länder inom koncernen.
Arbetet avser försäljning av PBKs hela tjänsteutbud med huvudinriktning i första hand på Inkassotjänster och i andra hand Kundreskontratjänster.
För att uppnå goda resultat förutsätts att du har god branscherfarenhet med eget kontaktnät. Vi hjälper till med viss besöksbokning, men du förutsätts boka egna besök. Arbetet utgår från Stockholm, resande sker i Sverige med begränsad omfattning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
•          Finna potentiella kunder inkl. besöksbokning
•          Utföra kundbesök och driva säljprocessen mot samarbete, såväl internt som externt
•          Skriva offerter och göra (positiva) avslut
•          Uppföljning av befintliga samarbeten inkl merförsäljning

Kompetenser
•          Dokumenterat goda försäljningsresultat från inkasso-, och fakturaservicebranschen
•          Eftergymnasial utbildning, civilekonom, IHM eller liknande
•          Goda kunskaper i Officepaketet
•          Svenska är ett krav liksom god engelska i tal och skrift
•          B-körkort

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en ansvarsfull, positiv, kreativ och initiativrik person som klarar av att hantera stora volymer under eget ansvar. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team, är stresstålig samt drivs av ansvaret att utveckla ditt eget ansvarsområde.
Arbetstid/ Varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Tillträde per 1 september 2010.

Övrig information
Du ges möjlighet att växa i en utvecklingsstark organisation som idag är internationell med engelska som koncernspråk. Du kommer att arbeta i fräscha lokaler på Dalagatan vid Norrtull och ha nära till det mesta. Vi har nära ut till E4:an samt goda förbindelser med buss. Vilka förmåner vi erbjuder berättar vi gärna mer om vid en intervju.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jan Kullman, Chef Marknadsavdelningen, 0709804791

Företag
PBK Outsourcing AB

Adress
PBK Outsourcing AB
Box 1126
11181 Stockholm

Jobbnummer
647321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PBK Outsourcing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PBK Outsourcing AB: