Sälj- & Ekonomisupport

Add logistics AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Add logistics AB i Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Om Företaget
Ferrex Scandinavia AB är en viktig leverantör av stålprodukter till främst Nordiska industrin men även till industrier i övriga Europa. Vi har varit verksamma sedan 1980 och är idag en ledande leverantör mot framförallt fordons- och verkstadsindustrin. Genom våra generalagenturer och samarbetspartners runt om i världen erbjuder vi våra kunder ett komplett stålprogram. Ferrex besitter gedigen kunskap och väletablerade relationer inom inköp, logistik och försäljning som stärker våra kunders konkurrenskraft. För mer information om Ferrex, besök vår webbsida www.ferrex.se

Ferrex befinner sig i ett expansivt skede och söker nu en sälj- & ekonomi support.

Om Tjänsten
I jobbet som sälj- & ekonomi support på Ferrex kommer du arbeta självständigt såväl som i team. I rollen kommer du ha en viktig funktion för att underlätta och möjliggöra att säljarbetet fungerar tillfredsställande på företaget.

Arbetsuppgifter består bland annat av:
• Provisionsbevakning som kan innefatta viss fakturering.
• Avstämning och kontroll av lager och leveranser.
• Orderregistrering.
• Kontroll av ordererkännande från kund och leverantör.
• Kontakt med kunder och leverantörer.
• Backup för säljarna vid resa.
• Leveransbevakning.
• Aviseringar.
• Avstämningar.
• Övriga administrativa uppgifter.

Den vi söker
För att passa in i arbetet ser vi att:
• Du har stor drivkraft och en positiv inställning, du är självgående med förmågan att fatta egna beslut.
• Du har hög servicekänsla avseende såväl externa som interna tjänster.
• Du är kreativ, pedagogisk och noggrann.
• Vi ser helst att du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna inom internationell handel.
• Du behärskar Engelska i både tal och skrift. Vi ser det som extra meriterande om du även behärskar Tyska.
• Du är van att använda affärssystem och andra IT-system som hjälpmedel i ditt arbete.
• Du är flexibel och klarar hålla igång fler arbetsuppgifter samtidigt.
• God servicekänsla, samarbetsförmåga och en hög stresströskel är viktiga egenskaper.
• Du har god ekonomisk förståelse ur kundens och leverantörens perspektiv.

Publiceringsdatum
2014-05-12

Övrig information
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i internationell miljö där du blir en viktig funktion i säljorganisationen. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Sisjön i Göteborg. Vi är idag 16 anställda och bolaget omsätter ca 200 Msek. Förväntad start är i mitten av Augusti. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Ferrex Scandinavia med Add logistics AB. Intervjuer sker fortlöpande så skicka omgående in ditt CV. Alla handlingar behandlas naturligtvis konfidentiellt. Vid frågor angående tjänsten kontaktar du rekryterare Robert Ban eller Anette Örjestam, 031-137501. Ansök på www.addlogistics.se under lediga tjänster.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robert Ban, Rekryterare 0317881308 robert@addlogistics.se
Anette Örjestam, Rekryterare 0317881304 anette@addlogistics.se

Företag
Add logistics AB

Adress
Add logistics AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg

Kontorsadress
Stigbergsliden 5
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-137501
E-postadress: info@add-logistics.se

Jobbnummer
1871328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Add logistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Add logistics AB: