Sales Support till NMC

Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-01-31

Om tjänsten
Som Sales Support är du utesäljarnas främsta supportfunktion och hjälper till med orderläggning, uppdatering av priser/artiklar i affärssystemet SAP och leveransbevakning. Tjänsten innebär också till viss del kundtjänst och ansvar för växeln. Att alltid ge kunderna och kollegor absolut bästa tänkbara service är ett självklart fokus.

Rollen som Sales Support är en koordinerande roll där du har en viktig funktion för många avdelningar på företaget, så som inköp och produktion. Du har även externa kontaktytor, i Sverige och internationellt. Flytande engelska i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Tjänsten innebär också att ta ansvar för att skapa innehåll, uppdatera och profilera NMC i sociala kanaler, bland annat på Facebook, Linkedin och Instagram. Detta görs med stöd av försäljningschef och marknadsavdelning i Belgien.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• support till utesäljarna
• orderläggning
• kundservice och växel
• löpande uppdateringar i affärssystem
• underhålla och skapa innehåll för sociala medier

Arbetstiderna är kontorstid. Du arbetar på kontoret i Getinge, i trevlig miljö med kollegor från olika avdelningar. Även produktionen finns i anslutning till kontoret.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som innesäljare, kundsupport eller liknande. Du har vana av att arbeta i något eller flera affärssystem och har allmänt god datorvana. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP är det meriterande, men inget krav. Flytande engelska i tal och skrift är ett krav eftersom NMC är ett internationellt bolag.

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och serviceminded. Du trivs i en koordinerande roll, där du har mycket intern kontakt med andra avdelningar. För att lyckas och trivas i rollen krävs en hög social kompetens och en god kommunikationsförmåga. Du har skinn på näsan och en förmåga att styra upp saker och ting.

Vi önskar att du har ett gediget intresse för sociala medier och ett öga för hur man kan skapa intressant innehåll på ex Facebook, Linkedin och Instagram. Erfarenhet av att arbeta med detta är meriterande.

Viktigt för tjänsten:
• tidigare erfarenhet av innesälj, kundsupport och/eller administration
• flytande engelska i tal och skrift
• att du som person är social, kommunikativ och flexibel

Om NMC
NMC Sverige är en del av NMC gruppen, som har sitt huvudkontor i Eyenatten, Belgien. Gruppen har en årsomsättning på ca 270 MEUR och arbetar utifrån 25 fabriker och har totalt 1600 anställda.

NMC utvecklar, tillverkar och marknadsför syntetiska skumprodukter. Våra kollegor strävar efter att utveckla innovativa, tillförlitliga och högkvalitativa produkter som stöds av ett komplett service-paket. Tillsammans med kunderna förädlar NMC produktidéer till konkurrenskraftiga produkter.

Om ansökan
Tillsätts enligt överenskommelse och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV samt personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Hanna Bonli på 0736 84 77 73

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön/Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-24
Ange följande referens när du ansöker: ref-28804
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Bonli 0736 84 77 73

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Köpmansgatan 8
30242 HALMSTAD

Kontorsadress
Köpmansgatan 8

Jobbnummer
4586923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: