Sales Support Specialist till ett stort välkänt bolag i Västerås

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Vi söker nu en Sales Support Specialist till vår kund i Västerås. Du kommer att bli anställd som konsult av Poolia men arbetar på plats hos kund i Västerås. Vår kund är ett framstående företag som fokuserar på att skapa en mer hållbar framtid.
Uppdraget är på heltid med start omgående och uppdraget sträcker sig c.a 1 år, med chans till förlängning.

Publiceringsdatum
2024-02-02

Om tjänsten
I denna roll kommer du att stödja det globala säljteamet genom att ansvara för orderregistrering, orderbekräftelse, offerter till företagets säljkanaler över hela världen. Du kommer att ansvara
för offertprocessen från förfrågan till färdig offert samt överlämning till orderavdelning efter mottagen order. Du kommer att ha en nära dialog med leverantörer och samarbeta med olika avdelningar för att få fram relevant information som behövs för att offerera.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Din roll som Sales Support Specialists kommer att vara varierande, utvecklande och en viktig funktion för vår kund. Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:

• Ansvar för hela offertprocessen.
• Ha nära dialog med leverantörer och samarbeta med andra avdelningar internt.
• Ansvara för att ta fram reservdelsofferter till kunden lokala säljbolag runt om i Världen.
• Säkerställa att kunden har en positiv upplevelse genom hela processen.

Vem är du?
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning - Högskola/universitet eller YH. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet som säljstöd i någon form, alternativt inom kundtjänst och vill ta nästa steg i din karriär. Meriterande är som du arbetat med sälj eller säljsupport. Utöver detta har du:

• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i skrift och tal.
• Starka administrativa färdigheter.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av Salesforce och Office 365

För att trivas och lyckas i rollen är du en positiv, flexibel och driven person med ett lösningsorienterat arbetssätt och motiveras av att ge service i världsklass. Vidare är du angelägen om att lära dig nya saker, är noggrann och en lagspelare. Du brinner för service då rollen innebär en hel del kundkontakt både internt och externt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70601".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Cecilia Östling
cecilia.ostling@poolia.se
070-341 07 69

Jobbnummer
8441008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: