Sales support

Växjö Personalbyrå AB / Kontorsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö Personalbyrå AB i Växjö, Nybro, Karlskrona, Falkenberg, Sundbyberg eller i hela Sverige

Ett varumärke och vad det står för är inte längre vad företaget kommunicerar det är. Varumärket är istället vad människor berättar för varandra att det är. Människorna är alltid ett varumärkes främsta ambassadörer och med rätt budskap kopplat till rätt produkt blir de kraftfulla påverkare - Människan bär varumärket. Denna kunskap omsätter vi på Creon till att få produktmedia att bli ett effektivt redskap för kommunikation mellan varumärket och dess intressenter.
Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia. 2014 utsågs vi till årets företag i vår bransch, bl.a. för vårt engagerande arbete inom CSR och miljöfrågor. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar vi våra produkter och tjänster till över 100 länder. Creon har haft en god tillväxt sedan starten 1999 och omsätter idag ca 85 MSEK. Vi är 22 anställda fördelade på våra kontor i Växjö, Malmö och Stockholm

För att utveckla våra samarbeten med befintliga kunder behöver vi ytterligare en medarbetare inom försäljning och vi söker därför en säljsupport. Placeringsort Växjö, Stockholm eller Malmö.
I rollen som säljsupport stöttar man KAM, Projektledare och Account Managers i diverse projekt, vilket innebär att man i nära samarbete bl.a. ska:

• Förbereda och ta fram produkt och/eller offertunderlag
• Färdigställa presentationsmaterial.
• Hantera kundförfrågningar, bearbeta orders samt beställa produkter.
• Hålla kontakt med kund för att säkerställa att processerna mellan Creon och kund fungerar.
• Arbeta med logistikuppföljning, vilket t ex innebär att i kontakt med producent och speditör säkerställa att alla tidplaner hålls.

Arbetet är tidvis hektiskt och du har många projekt och processer igång samtidigt, vilket kräver ett strukturerat arbetssätt. Ett projekt har en ledtid på allt mellan två veckor upp till fyra månader.

Du ska ha datorvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska. Det är meriterande om du har branscherfarenhet alternativt erfarenhet av försäljning, inköpsarbete och/eller har vana av kund- eller leverantörskontakter på annat sätt.

Som person har du ett starkt eget driv och en vilja att växa och utvecklas. Du har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat. Du är initiativrik, målmedveten och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du bör ha goda kunskaper i Officepaketet.

I denna rekrytering samarbetar vi med Personalbyrån. För frågor angående tjänsten så hänvisar vi till Karolina Arvidsson (070- 972 88 39) eller Göran Lindahl (070- 972 88 00).

Din ansökan, i form av personligt brev (svenska och engelska) och CV vill vi ha snarast möjligt. Du skickar den till ansokan@personalbyran.se , alternativt söker du tjänsten via vår hemsida www.personalbyran.se . Märk din ansökan med ?Sales support?. Urval sker löpande och tjänsten är en heltidsanställning.

Publiceringsdatum
2015-06-08

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange "Sales support" i din ansökan
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@personalbyran.se

Kontakt
Göran Lindahl 0709728800 info@personalbyran.se

Företag
Växjö Personalbyrå AB

Adress
Växjö Personalbyrå AB
Linnégatan 23
35233 Växjö

Kontorsadress
Linnégatan 23
Växjö

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0470-349200
E-postadress: ansokan@personalbyran.se

Jobbnummer
2328175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö Personalbyrå AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö Personalbyrå AB: