Sales Planner med teamledaransvar för order och logistik till Da

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige

Daikin's historia började 1924 och i dag är Daikin världens ledande företag inom värmepumpar och luftkonditionering. I Japan är Daikin känd som en stor tillverkare med intensiv forskning inom ett brett spektrum av vetenskaper, från mekanik, elektronik till kemi och köldmedier.

Daikin har alltid varit föregångare när det gäller utveckling av värmepumpar och luftkonditionering och deras många innovationer har givit företaget dess framträdande position på marknaden.
Daikins huvudkontor i Europa ligger i Belgien. Huvudkontoret i Sverige ligger i Stockholm samt säljare spridda runt om i landet. Läs mer om företaget samt om deras produkter på www.daikin.se .

I denna rekrytering samarbetar Daikin med Experis.

Har du arbetat som controller i ca ett par år och känner att du nu vill ta ditt nästa steg i karriären? Då kan tjänsten som Sales Planner med teamledaransvar för order och logistik vara något för dig!

Publiceringsdatum
2015-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som Sales Planner arbetar du nära verksamheten och du får en unik möjlighet att arbeta proaktivt tillsammans med ledningen och där dina analyser gör en direkt skillnad i arbetet med att optimera försäljning samt inköps- och logistikplanering. I arbetet ingår att inhämta, analysera och presentera försäljningssiffrorna och att supporta ledningen med bästa möjliga underlag att agera utifrån. Du deltar aktivt i både budget- och prognosarbete i nära samarbete med CFO och produktchefer. Utöver detta ansvarar du för rapportering av försäljningssiffror till Daikins EMEA huvudkontor i Belgien samt för att sammanställa marknadsstatistik, konkurrentanalyser och andra ad hoc-analyser på uppdrag av ledningen. I rollen ingår också att göra inköp samt se till att leveranser blir både kostnads- och tidseffektiva. Du har teamledaransvar, vilket innebär att du arbetsleder arbetet för totalt fyra personer inom order, logistik och reception. Du rapporterar till CFO för Daikin Sweden AB.

Vem är du?
Du har relevant akademisk utbildning i ekonomi eller motsvarande och har ca 2 års erfarenhet som controller eller som sales planner i en försäljningsorganisation, gärna från en större internationell koncern. Med fördel har du även arbetat med operativa inköp samt logistik och behärskar själva flödet. Du har mycket goda kunskaper i något av de större affärssystemen, samt i Excel. Har du goda kunskaper i SAP och BW1 så anses det som mycket meriterande. Du har stor vana vid att skapa och underhålla olika Excelrapporter samt att använda olika relevanta nyckeltal. Du talar och skriver flytande engelska.
Vi förväntar oss att du har ett starkt intresse för siffror, är kvalitetsmedveten och kombinerar ditt analytiska sinne med goda kommunikations- och samarbetsegenskaper. Du har initiativförmåga, är driven som person och arbetar självständigt och tycker det är viktigt att hålla deadlines. Som person är du duktig på att skapa relationer och nätverk samtidigt som du är strukturerad och organiserad i ditt tillvägagångssätt. Du är trygg i dig själv och är en god ledare med förmåga att lyssna in andra, samtidigt som du driver mot resultat. Vidare är du nyfiken och har förmågan att sätta dig in i nya områden och snabbt kan skapa dig en helhetsbild.

Vad kan Daikin erbjuda dig?
Daikin kan erbjuda dig en utvecklande och bred roll där du har möjlighet att vara delaktig i företagets utvecklings- och förändringsarbete. Resor i tjänsten förekommer emellanåt.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Daikin med Experis (Manpower Group). Tjänsten söker du via "ansök nu"-knappen. Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. På grund av julledighet kommer urval först att påbörjas under vecka 2, 2016. Ansvarig rekryteringskonsult är Irene Jagt. Frågor kan besvaras på telefonnummer 08-736 28 49.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Jagt 08-7362849

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2583214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: