Sales Operations Specialist sökes till välkänt kreditupplysningsföretag!

Perido AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet av arbete med koordinerande uppgifter ex. inom sälj, finans eller kundtjänst? Har du även utmärkta färdigheter inom stakeholder management? Här väntar en rolig tjänst hos ett spännande företag med en härlig atmosfär! Läs gärna vidare för att se om det här kan vara nästa utmaning för dig!

Publiceringsdatum
2024-01-25

Om tjänsten
På Perido hjälper vi vår kund att hitta en Sales Operation Specialist. Vår kund är ett välkänt globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Tjänsten är placerad i Solna, med möjlighet till visst distansarbete.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett Nordiskt Sales Operation Team och vara ett stöd i olika ärenden för att driva försäljning och tillväxt. Tjänsten kommer att kretsa kring följande:
Övervaka och ge vägledning till försäljningsteam för att hjälpa dem att agera inom företagets riktlinjer
Granska kontrakt, verifiera noggrannhet och lösa eventuella avvikelser
Ha en effektiv och snabb kommunikation med försäljningsrepresentanter angående avvikelser i dokument och sedan agera på det
Genomföra godkännandeprocesser i CRM-systemet
Säkra tillgång till korrekta kontraktsmallar tillsammans med andra affärsstödfunktioner
Djupare granskningar av kontrakt för att säkerställa juridisk och kontraktsmässig överensstämmelse samt identifiera risker
Granskningar av kontrakt och fakturor i interna revisioner
Arbetet inom processdesign och dokumentation
Samarbeta med relevanta teammedlemmar vid behov (produkter, juridik, ekonomi och försäljningsledning) för att säkerställa överensstämmelse

Dina egenskaper
En framstående Sales Operations Specialist bör utmärka sig genom utvecklade kommunikationsfärdigheter och analytisk skicklighet för att underlätta effektiv samverkan och väletablerade beslut. En stark organisatorisk förmåga och flexibilitet är avgörande för att hantera komplexa uppgifter och anpassa sig till föränderliga arbetsmiljöer. Kundorientering och problemlösningsförmåga är centrala för att skapa långsiktiga relationer och uppnå framgångsrik försäljning. Slutligen, självständighet och initiativtagande är viktigt för att ta ansvar och uppnå resultat, samtidigt som samarbetsförmåga är nödvändigt för att teamet ska fungera.
Du är varmt välkommen med din ansökan! Skicka in den redan idag!
Kvalifikationer:
3+ års erfarenhet av att arbeta med koordinerande uppgifter ex. inom sälj, finans eller kundtjänst
Utmärkta färdigheter inom stakeholder management
Kunskaper i MS Office, Adobe Pro, Salesforce och andra webbaserade applikationer
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Ytterligare en nordisk språkkunskap är önskvärt (finska, norska eller danska)
God förståelse för dataskydd och regler och förordningar såsom GDPR, kreditinformation och liknande

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag mellan 2024-02-12 - 2024-08-31.

Så ansöker du
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34361 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34361".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://perido.se

Jobbnummer
8419091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: