Sales/Operations Coordinator

Ingram Micro Mobility Sweden AB / Butikssäljarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ingram Micro Mobility Sweden AB i Borås, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en driven, ansvarstagande och serviceinriktad person - Då har vi jobbet för dig!

Till vårt logistikcenter i Borås, där vi kommer utöka verksamheten tillsammans med en stor strategisk kund, söker vi nu en Sales/Operations Coordinator för att stödja kunden och vår löpande verksamhet.

Hos oss får du möjligheten att utveckla dig själv som individ på ett spännande företag i en snabbrörlig bransch. Befattningen innebär en koordinerande roll med ansvar för de administrativa sysslorna och de dagliga rutinerna i samarbete med vår interna organisation och kunden.

I rollen som Sales/Operations Coordinator rapporterar du till vår Logistics services Supervisor och har ett nära samarbete med vår svenska säljorganisation.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

Ha daglig kontakt med kunden per telefon och e-mail.
Koordinera och övervaka det dagliga flödet internt och externt.
Hålla tät dialog med lager och övriga avdelningar.
Vara behjälplig inom teamet vid behov.
Processutveckling
Orderhantering
Leveransfrågor
Returadministration
Omfattning

Tjänstens omfattning är heltid och din placering är på vårt logistikcenter i Borås.

Vi söker dig som är strukturerad, engagerad och en administratör ut i fingerspetsarna. Vidare är du flexibel och har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt. Du är kundfokuserad och serviceminded och har förmågan att ta egna beslut inom ramen för befattningen.

Som person är du ansvarsfull och noggrann med en energi som du gärna delar med dig av. Du har ett positivt synsätt, hög integritet och är inte rädd för att driva på när det behövs. Vidare är det bra om du har förmågan att snabbt skapa dig en ögonblicksbild av nuläge och agera därefter.

Du brinner för administration och kundservice och du trivs med att arbeta med problemlösning i ett högt tempo. Rollen innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka, förändra och skapa nya processer tillsammans med kollegor och närmaste chef, det är därför viktigt att du stimuleras av sådana uppgifter.

Krav och önskemål

Tidigare erfarenhet av kundservice och administration är ett krav. Vidare ser vi gärna att du har:

Lägst gymnasiekompetens
Mycket goda kunskaper i Microsoft office-paketet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Vana att arbeta i större affärssystem, CRM och liknande

Med global infrastruktur och fokus inom moln, logistik, mobilitet och tekniska lösningar ser Ingram Micro till att våra partners får rätt verktyg och support för att driva affärer mer framgångsrikt. Oavsett vilken marknad de verkar på eller var i världen företaget är verksamt. Ingram Micro i Sverige är en ledande distributör inom IT och Telekom. Vi representerar koncernens samtliga affärsområden; Technology Solutions, Mobility, Cloud, Commerce & Fulfillment Solutions samt Lifecycle Services. Och erbjuder flexibla, kostnadseffektiva och innovativa lösningar inom produktpaketering, mjukvarukonfigurering, e-handel och tredjepartslogistik. Våra försäljningskontor hittar ni i Stockholm och Göteborg. Logistikverksamheter bedriver vi i Stockholm och Borås.

Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder dig * ett roligt och utmanande arbete i ett gott team * ett stabilt och tryggt företag * en roll i en mycket rörlig och spännande bransch

Publiceringsdatum
2018-01-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-08

Företag
Ingram Micro Mobility Sweden AB

Adress
Ingram Micro Mobility Sweden AB
Falkenbergsgatan 3
41285 GÖTEBORG

Kontorsadress
Vevgatan 18

Jobbnummer
3891874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ingram Micro Mobility Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ingram Micro Mobility Sweden AB: