Sales Manager Oresund Drydocks

Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Säljarjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Landskrona, Helsingborg, Lund, Malmö, Perstorp eller i hela Sverige

Företaget, verksamheten och kunderbjudandet
Oresund Dry Docks ("ODD") är ett av de ledande varven i Sverige. Varvet finns på anrik mark på Varvsudden i Landskrona och där har det bedrivits varvsverksamhet i över 100 år.
Det strategiska läget i Öresund innebär korta deviationer för rederier som trafikerar Östersjön och Bottenhavet samt Nordsjön.
ODD har två dockor, som kan hantera fartyg upp till 205 meters längd, samt 600 meter kajlängd för reparationer som ej kräver torrsättning.

ODD servar alla typer av fartyg, RoRo-, RoPax-, offshore-, container-, tank- och kryssningsfartyg, samt isbrytare för att nämna några. Detta ställer krav på flexibilitet, dels på att kunna hantera de olika system och speciella behov som de olika fartygstyperna har, dels på att man kan möta alla typer av efterfrågan som kan uppstå under ett projekts gång. Arbetena sker både på anläggningen i Landskrona men också ute hos kunderna där de befinner sig.

ODD är ett team av dedikerade problemlösare som tar hand om kundens behov. Företaget arbetar på ett strukturerat och noggrant planerat sätt för att göra kundens stopp så kort som möjligt och säkerställa att man levererar inom den tid som överenskommits. Varje projekt innebär för kunden som regel ett stort ekonomiskt åtagande i sig, men stilleståndet är också kostsamt varför det måste vara så kort som möjligt.

ODD verkar i en relationsbransch. Förutsättningarna för goda affärer i branschen bygger till mycket stor del på goda relationer, vilket i sin tur bottnar i kundens tillit till att vi utför vårt arbete med hög kvalitet i enlighet med överenskommelse och att man håller en hög grad av tillgänglighet och hög servicegrad.
Det vill säga att affärsverksamheten baseras på förtroende - kundernas förtroende för att ODD som företag och organisation kan assistera och hjälpa dem med de problem som de har och de problem som uppstår vid deras besök, samt göra det med kvalitet och på utlovad tid.

ODD har idag ett 80-tal anställda där ca 60% är tjänstemän och 40% kollektiva. Företagets organisation är uppbyggd för att kunna leda stora projekt, som genomförs med hjälp av underleverantörer och partners. Vår egen personalstyrka är internationell, likaså vårt kluster av underleverantörer och partners.
Företaget sysselsätter på årsbasis ca 300 personer dagligen, 7 dagar i veckan, vilket ger en bild av hur verksamheten fungerar, när kunden behöver tillgänglighet finns man där 24 timmar om dygnet - 365 dagar om året.

Företagskultur
Företagskulturen präglas av en stark kundorientering och ett fokus på affärsmässighet och kundens förutsättningar. Förutsättningar som innebär att stillestånd är kostsamma och verksamheten pågår därför 24 - 7, 365 dagar om året. Tillgänglighet och hög servicegrad har högsta prioritet. Det internationella inslaget är stort både externt och internt men ambitionen är att verksamheten ska präglas av en svensk managementkultur.

Uppdraget
Som Sales Manager har du ett delansvar för företagets kundprocess och för företagets hantering av kundrelationer.
Du har en nyckelroll i att skapa och vårda våra kundrelationer samt skapa nya affärer och projekt och du arbetar i nära samarbete med våra estimatorer.

Kundprocessen omfattar möten hos kunder i både marknadsföringssyfte såväl som säljmöten för att säkra order.
Du medverkar till att offerterna är korrekta och granskade innan de sänds till kunderna, vilket innebär att du skall vara väl förtrogen med de typer av arbeten som sker på varv och i fartyg eller inom landsbunden industri.
Du är driven att sälja, både själv och genom att medverka i det team du är en del av. Det innebär resor till våra kunder som till största delen är inom Europa. Du har en stark vilja att förstå hela företagets verksamhet.
Då vi har ambitionen att expandera verksamheten och vårt utbud förväntas du vara utvecklingsorienterad, och ser företagets utveckling som en naturlig del i din egen utveckling.

Vem är du som vi söker?
• Eftergymnasial relevant utbildning.
• Vi ser gärna att du har en branschbakgrund med ett etablerat nätverk och en god branschkunskap
• Har förmåga att göra affärer på ledningsnivå
• God erfarenhet av projektförsäljning
• Du har troligen rötterna i tekniken med en god ekonomisk förståelse
• Affärsmässig
• Relationsbyggare
• Drivande med en strategisk höjd
• Långsiktig
• God kommunikatör som behärskar svenska och engelska i tal och skrift




Mer information

För mer information ring Anders Stegersjö (anders.stegersjo@asb-executive.se), 0704-280265.

Ansök senast den 2022-05-29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-05-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Arenius Schröder & Besterman AB

Kontakt
Anders Stegersjö
0704-280265

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led varit leverantör

Jobbnummer
6601096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led: