Sales Coordinator

Recco AB / Kontorsjobb / Lidingö
2016-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Coordinator" (publicerad 2020-08-28) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recco AB i Lidingö

Recco AB producerar och säljer ett elektroniskt söksystem som främst används vid lavinräddning. Vi samarbetar med fler än 800 skidorter och räddningsorganisationer över hela världen och många av världens ledande varumärken (konfektion och utrustning) inom skid-, snowboard och outdoorbranschen använder vår teknologi.

Vi söker nu en ny medarbetare till vårt huvudkontor på Lidingö för omgående tillträde.

Tjänst:
Sales coordinator

Publiceringsdatum
2016-10-03

Dina arbetsuppgifter
I din roll som försäljningskoordinator stöttar du säljorganisationen med diverse administrativa uppgifter. Du kommer att ha en central roll i vårt kundteam som tillsammans arbetar med kunder över hela världen.

Du kommer att ha ett självständigt ansvar för orderhanteringsprocessen på företaget, vilket innebär allt från regelbunden kontakt med våra kunder och deras produktionsenheter, skriva offerter, ta emot och handlägga order, fakturering, leveranser samt lageradministration. I rollen ingår att ta fram rapporter och statistik och du kommer arbeta mycket i olika system. Du kommer även att administrativt bistå vår marknadsavdelning i samband med produktion av marknadsmaterial.

Eftersom vi är ett litet kontor förutsätter vi att du är flexibel och vid behov kan hjälpa till med olika uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker en serviceinriktad person med administrativ förmåga och som brinner för kundrelationer. Du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande samt har en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är detaljorienterad och måste snabbt kunna ta till dig rutiner och processer.

Du har minst 3-5 års erfarenhet uppgifter från en liknande roll som sales coordinator, ordermottagare eller administratör i en internationell miljö. Praktisk erfarenhet från andra roller med direkt kundkontakt och fokus på kundvård ser vi som positivt. Du kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift. Språkkunskaper i tyska, spanska och franska är meriterande.

Du är en van datoranvändare och har stor erfarenhet i Visma 2000 och Microsoft Office.

Vi ser gärna att du har ett generellt intresse för vintersport och outdooraktiviteter.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten är heltid.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Skriftlig ansökan med CV, och eventuella direkta frågor, skickas per e-mail senast 2016-10-17 till adressen nedan:

Vi tar emot ansökan via epost: ansokan@recco.com

Arbetsstart
Omgående

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-17
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@recco.com

Kontakt
Pia Melin 087315950 (växel) johan.sauer@recco.com
Pia Melin

Företag
Recco AB

Adress
Recco AB
Radiovägen 3 A
18155 Lidingö

Kontorsadress
Radiovägen 3A
Lidingö

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7315956

Jobbnummer
3082018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recco AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recco AB: