Sales Area Manager till Henkel Norden AB

Badenoch & Clark / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Sales Area Manager, Beauty Care Professional

Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden - hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2016 hade Henkel-koncernen en omsättning på 18,7 miljarder euro och en vinst på 3,172 miljarder euro. Henkel Norden har ca 350 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 208 miljoner euro under 2016.
För mer information om företaget se: www.henkel.se

Vad erbjuder vi?
Din uppgift som Sales Area Manager blir att, för Din region Väst/Syd, ansvara för försäljning, distribution och lönsamhet av våra varumärken i enlighet med fastställda strategier, verkställa och utveckla säljstrategin baserat på identifierade marknadsmöjligheter. Till Din hjälp har Du ett säljorienterat team av 7 B2B-säljare. Som Sales Area Manager arbetar Du med att stödja och motivera samt följa upp Ditt regionala team men Du jobbar även tvärfunktionellt tillsammans med andra avdelningar för att lyckas. I rollen utgår Du från din egen bostad.

Vem söker vi?
Vi tittar mycket på Din erfarenhet och kompetens, men Din personlighet och inställning är också oerhört viktig för oss. I rollen som regionchef ser vi en person med minst 5 års erfarenhet av försäljning och ledarskap. Du har några års erfarenhet från detaljhandel och en stark entreprenörsanda och försäljningsdriv. Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom områden som ekonomi, ledarskap och försäljning och du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person är Du strukturerad och organiserad och har lätt för att ta initiativ och lösa problem. Det viktigaste är att Du framförallt har viljan, modet och drivkraften att bygga ett vinnande team. Det är meriterande om Du tidigare arbetat i en större organisation och är van att arbeta efter givna rutiner och processer. Vidare har Du B-körkort och vana av att arbeta i Office-paketet.

Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark och Du söker tjänsten via annonsen genom att bifoga ett CV och personligt brev så snart som möjligt dock senast 26 november.
Frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen besvaras av rekryteringskonsult Emma Hero på tel: 0736-84 73 38 eller via mail till emma.hero@badenochandclark.se
Badenoch & Clark använder personlighets- och kapacitetstest samt videointervju som urvalsmetod för rättvis och fördomsfri rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan!

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Hero 0736-847338

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3795363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: