Sales and Marketing Assistant - Consumer Market

Resurs Holding AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Holding AB i Helsingborg, Göteborg, Västerås, Stockholm eller i hela Sverige

Resurskoncernen är ett av Nordens mest snabbväxande företag inom bank och försäkring. Vi är ett företag i ständig utveckling, med fokus på innovation och enkla, flexibla lösningar till både företag och privatkunder i Norden. Genom Resurs Bank och yA Bank erbjuder vi säljfinans- och betallösningar, privatlån och kreditkort. Dessutom erbjuder vi ovanligt okrångliga försäkringar genom Solid Försäkring.

Vill du vara med på vår resa?
Vi rekryterar smarta, drivna människor som får stort ansvar och frihet, för vi tror att det är så de bästa idéerna kommer fram. Vi är stolta över Resurs-andan som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder. Det ska vara kul och utvecklande att komma till jobbet!

Är du en noggrann, strukturerad och ambitiös person med intresse för processer och att ge stöd och hjälp åt andra i en organisation? Solid Försäkring söker nu en ny kollega till den kommersiella organisationen



Vem är du?

Du är en serviceinriktad, noggrann och administrativt duktig person med intresse att effektivisera och optimera processer och arbetssätt. Du arbetar strukturerat för att lösa dina arbetsuppgifter och ansvarsområden och kommunicerar väl med både interna och externa kontakter för att främja vårt interna arbete. Du har ett intresse för affären och våra partners för en fortsatt utveckling av vår affär. Du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift på affärsnivå och det är bra om du även kan uttrycka dig väl på engelska i både tal och skrift. Din utbildningsbakgrund kan vara med varierad inriktning, minst gymnasienivå men där eftergymnasial utbildning inom antingen marknadsföring eller juridik är meriterande. Om du har erfarenhet av administrativt arbete såsom att skriva och uppdatera villkor, säkerställa rutiner, optimera processer samt att kommunicera internt och externt är det meriterande, men viktigast är din personlighet och vilja att utvecklas på Solid Försäkring. Erfarenhet från försäkringsbranschen är självklart också meriterande. Ditt positiva sätt gör samarbete och kommunikation lättare och avdelningen kan utvecklas med din professionella hjälp!



Vad kommer du att arbeta med?

Du arbetar heltid med allmän support och administration på uppdrag av den kommersiella organisationen och dess projekt. Du arbetar också med att effektivisera våra arbetssätt och processer. Det kan innebära att du uppdaterar, analyserar, registrerar uppgifter samt besvarar förfrågningar som kommer från andra avdelningar eller från partners. Du har ett ansvar att utveckla våra befintliga rutiner och processer på avdelningen samt mot andra avdelningar. Du kommer även vara involverad i arbetet kring våra marknadskampanjer. Det kan t. ex. handla om att uppdatera i befintliga legala avtal och affärsvillkor, att säkerställa rutiner och kommunikation internt och externt via trycksaker, mail eller webbsida, eller vara med i beställningar och framtagandet av våra marknadskampanjer. Du ingår vid behov som en extra resurs i kommersiella projekt. För det bästa samarbetet och utveckling av vår affär stöttar du våra partners och kollegor i det dagliga arbetet



Ansök idag!

Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, med bifogade betygskopior så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande rekrytering så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, välkommen kontakta Felix Erlanson, Försäljningschef Privatmarknad på mail felix.erlanson@solidab.se eller telefon 0736443303.



Vi erbjuder!

Hos oss på Solid erbjuder vi ett arbete med korta beslutsvägar och högt i tak. Hos oss får du uppleva stimulerande affärsdelaktighet med goda möjligheter till både personlig utveckling och utökat ansvar. Vi är ett ovanligt okrångligt försäkringsbolag som ligger i framkant när det gäller nya idéer och koncept samtidigt som vi vill behålla balans och trygghet för våra kunder.



Vi värdesätter!

Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra värderingar: Driven, Open, Innovative, Trustworthy genomsyrar både dig som anställd och våra affärer.

Om Resurs-koncernen
Resurs Holding är noterat på Nasdaq Stockholm och verkar genom dotterbolagen Resurs Bank, yA Bank och Solid Försäkring. Resurs-koncernen har mer än 700 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Huvudkontoret finns sedan starten 1977 i Helsingborg. Vi hjälper våra företagskunder med säljdrivande betal- och lojalitetslösningar till både butik och e-handel. Till våra privatkunder erbjuder vi privatlån, kreditkort och nischade försäkringsprodukter. Genom åren har vi vunnit flera utmärkelser för våra produkter och tjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-29

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resurs Holding AB

Adress
Resurs Holding AB
Ekslingan 8
25022 Helsingborg

Kontorsadress
Ekslingan 8

Jobbnummer
3724797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Holding AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Holding AB: