Sales Administration Manager

Södra Skogsägarna ekonomisk fören / Chefsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södra Skogsägarna ekonomisk fören i Växjö, Tingsryd, Emmaboda, Ljungby, Värnamo eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-16

Arbetsuppgifter
Som Sales Administration Manager i Södra Cell International ansvarar du för ett fantastiskt team säljadministratörer som tillsammans med dig skapar exceptionell service till våra kunder på den globala marknaden för pappersmassa. Vi erbjuder dig en möjlighet att får jobba med stora kundföretag i flera olika länder där du som individ får växa i en internationell miljö.

I rollen som Sales Administration Manager ansvarar du för våra 12 säljadministratörer som sitter placerade i Växjö och München och där du kommer att vara en viktig länk mellan båda dessa kontor. Du kommer ansvara för att sätta den strategiska riktningen i funktionen, utveckla och coacha säljadministratörerna med syfte att skapa starka kundrelationer på individnivå och stötta i säljteamets aktiviteter. Du kommer även få möjlighet att arbeta operativt i säljprocessen som spänner sig från att hantera försäljningsorder till att ha daglig kontakt med kunder.

I rollen som Sales Administration Manager brinner du för att nätverka och skapa relationer med din omgivning. Du levererar resultat enligt uppsatta mål och budget. Du och ditt team ingår i vårt Sales Team där du kommer att rapportera till Head of Sales Paper Pulp Global.

Din erfarenhet
För att lyckas i rollen som Sales Administration Manager ser vi att du har en bakgrund inom kundservice samt har mycket god erfarenhet av att arbeta business 2 business i en internationell miljö där engelska är huvudspråket. Du har erfarenhet av att arbeta i en roll som säljadministratör och kan nyttja denna kunskap för att utveckla funktionen och dess arbetsprocesser. Du är förändringsbenägen och coachande i ditt ledarskap. Då tjänsten innefattar både personalansvar och direktkontakt med kunder ställer vi även höga krav på din kommunikativa och sociala kompetens.

Förutom ovanstående ser vi att du har god datorvana samt innehar goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Du har både vilja och möjlighet att resa till och arbeta från München i perioder. Därtill är det meriterande om du har haft en ledarroll tidigare.

Placering
Tjänsten är på heltid, dagtid med placering på Södras huvudkontor i Växjö. Du förväntas att göra regelbundna resor till bland annat kontoret i München. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Din arbetsgivare Södra
Södra är Sveriges största skogsägarförening och en internationell skogsindustrikoncern där verksamheten baseras på förädling av våra 52 000 medlemmarnas skogsråvara. Vi är bron mellan skogsgården och konsument. Vi strävar hela tiden efter att maximera såväl värdet av skogen som kundnyttan från produkterna och tjänsterna vi skapar. Vår verksamhet sträcker sig från traditionella produkter som pappersmassa och trävaror, till nya spännande områden som till exempel förnybar energi, konstruktionsmaterial och textilmassa. I vår värdekedja skapar medarbetarens kompetens och engagemang unika värden som vi hoppas att du vill vara en del av och samtidigt vara en viktig roll i samhällets omställning till fossilfrihet.

Vill du veta mer?
För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta vår HR-avdelning på 0470-89500. Vid frågor om verksamheten är du välkommen att kontakta Head of Sales Paper Pulp Global Jens Hallendorff på 072- 235 10 29. Fackliga frågor hänvisas till Teddy Hedlund, Unionen, teddy.hedlund@sodra.com, Erik Karlsson, SACO, erik.c.karlsson@sodra.com eller Dan Andersson, Ledarna, dan.andersson@sodra.com

Vi använder oss av tester i vår rekryteringsprocess. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)

Ansök via länken senast den 30:e september 2022. Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Your work assignments
As Sales Administration Manager at Södra Cell International, you are responsible for a fantastic team of Sales Administrators who, together with you, create exceptional service for our customers in the global pulp market. We offer you an opportunity to work with large client companies in several different countries where you as an individual can grow in an international environment.

In the role as Sales Administration Manager, you are responsible for our 12 Sales Administrators who are in Växjö and Munich and where you will be an important link between both offices. You will be responsible for setting the strategic direction in the function, developing and coaching the Sales Administrators with the aim of creating strong customer relationships on an individual level and supporting the team's activities. You will also have the opportunity to work operationally in the sales process, which ranges from handling sales orders to having daily contact with customers.

As Sales Administration Manager, you are passionate about networking and creating relationships with those around you. You deliver results according to set goals and budget. You and your team are part of our Sales Team where you will report to the Head of Sales Paper Pulp Global.

Your experience
To succeed in the role of Sales Administration Manager, we see that you have a background within customer service and have very good experience of working business 2 business in an international environment where English is the main language. You have experience working in a role as a Sales Administrator and can use this knowledge to develop the function and its work processes. You are prone to change and coaching in your leadership. As the position includes both personnel responsibility and direct contact with customers, we also set high demands on your communicative and social skills.

In addition to the above, we see that you have good computer skills and possess good knowledge of the Swedish and English languages in speech and in writing. You are both willing and able to travel to and work from Munich in periods. Furthermore, it is advantageous if you have experience from working in a leadership position.

Location and practical information
The position is full-time, daytime, based at Södra's head office in Växjö. You are expected to make regular trips to Munich. Start date will be set in agreement.

Your employer Södra
Södra is Sweden's largest forest owners' association and an internatio...

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södra Skogsägarna ekonomisk fören

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk fören, https://www.sodra.com/

Arbetsplats
Södra i Sverige

Kontakt
Natalie Navrozidou
natalie.navrozidou@sodra.com
0470-89088

Jobbnummer
6985432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södra Skogsägarna ekonomisk fören

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södra Skogsägarna ekonomisk fören: