Sakkunnig med ansvar för beställning till vård- och omsorgskonto

Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgsnämndens verksamheter utför stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Vård- och omsorgskontoret har infört en beställare- och utförarorganisation. Kontorets beställnings- och uppföljningsenhet har ansvarar för att utreda, beställa och följa upp verksamhet inom vård- och omsorgsnämndens ansvarsområde på ett likartat sätt oavsett driftsform.

Beställnings- och uppföljningsenheten omfattar verksamhetschef, assistent, sakkunniga, medicinskt ansvariga och socialt ansvariga samordnare. Den nya arbetsorganisationen som infördes för beställnings- och uppföljningsenheten 1 januari 2018 innebär att det införts roller som processägare, processledare och tre processteam för arbetet i processerna beredning/utredning, beställning och uppföljning.

Vi söker en sakkunnig med ansvar för beställning av verksamhet som utförs på uppdrag av vård- och omsorgsnämnden.

ARBETSBESKRIVNING

Som sakkunnig är du underställd verksamhetschefen för beställnings- och uppföljningsenheten. Du kommer att ingå i enhetens processteam för beställning som omfattar en processägare och en processledare samt tre sakkunniga, tre medicinskt ansvariga och en socialt ansvarig samordnare.

Processteamet ansvarar för att beställa all verksamhet som utförs på uppdrag från vård- och omsorgsnämnden oavsett utförare. Beställningen sker genom uppdrag till kommunala utförare och genom upphandling av externa utförare enligt LOU och LOV. Det ingår även i teamets ansvar att ta fram ett årligt uppdrag till vård- och omsorgskontorets myndighetsutövning. Andra exempel på ansvarsområden är upphandling varor och tjänster och utformning av riktlinjer, direktiv, delegationsordning och ledningssystem.

Dina arbetsuppgifter i processteamet kommer bland annat omfatta ansvar för det löpande arbetet utifrån införandet av Eget val i hemtjänst enligt LOV som startar 27 februari 2018.

Du kommer även att samarbeta med övriga processteam inom beställnings- och uppföljningsenheten och andra samarbetspartners inom vård- och omsorgskontoret som exempelvis myndighetsutövning, stab, ekonomifunktion samt IT och systemförvaltning.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning som exempelvis upphandling och juridik. Du har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet och arbetar eller har arbetat med beställning av vård- och omsorgsverksamhet. Du är insatt i gällande lagområden för kommunal vård och omsorg.

Du arbetar processinriktat, drivs av utveckling och har ett gott omdöme. Du är van att arbeta självständigt med ett arbetssätt som är strukturerat, kommunikativt och målstyrt. Du är engagerad, kreativ och har en god samarbetsförmåga. Kommunen strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt vilket innebär att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är tillsvidaretjänster på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Gunilla Lundberg, verksamhetschef, på 011 - 15 15 81 eller 073 020 11 51.

Din ansökan vill vi ha senast 16 mars.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-22

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Norrköpings kommun
Senaste upphandlingen: VS-entreprenad för ny räddningsstation i Norrköping

Jobbnummer
3982400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: