Säkerhetssamordnare - Arvika kommun, Myndighetsstaben - Säkerhetsjobb i Arvika
Säkerhetssamordnare
Arvika kommun, Myndighetsstaben / Säkerhetsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla säkerhetsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Myndighetsstaben i Arvika

Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i.

I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.




Publiceringsdatum
2017-09-22

Beskrivning
Tjänsten som säkerhetssamordnare är placerad på räddningstjänsten som är en del av Myndighetsstaben.

Säkerhetssamordningen arbetar utefter ett samverkansavtal mellan Arvika, Eda och Säffle kommuner. Du är placerad vid brandstationen i Arvika men tjänsten innebär frekventa resor till Eda och Säffle, även resor till andra kommuner och län förekommer. Arbetet utförs tillsammans med två befintliga säkerhetssamordnare, med övrig personal på räddningstjänsten och i olika arbetsgrupper.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten arbetar du bland annat med att planera och förbereda för kommunal krishantering genom risk- och sårbarhetsanalyser, krisledningsplaner och kommunala verksamheters handlingsplaner för kriser och störningar. Du arbetar även med kommunens planering för civilt försvar och åtgärder vid höjd beredskap samt med trygghetsfrågor och polissamverkan.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha adekvat eftergymnasial utbildning som innehåller grundläggande kunskaper för arbete inom det svenska krishanteringssystemet eller erfarenhet av arbete inom det svenska krishanteringssystemet och/eller inom området risk- och sårbarhetsanalys. Om du även har högskoleutbildning inom området är detta meriterande. Det är likaså meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom området projektledning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där en god analytisk, pedagogisk och social förmåga är viktigt. Du är strukturerad och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel och har förmågan att både självständigt och tillsammans med dina kollegor driva och leda arbetet med att utveckla kommunens krishantering. Du har god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket både i tal och i skrift. Det är även viktigt med en god datorvana samt ett intresse för modern informationsteknik. B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap.

Anställningsvillkor
Tjänsten kommer, beroende på kommande beslut, att utformas som antingen en tillsvidaretjänst med provanställning eller en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning.

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 2017/91
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Larsson 0570-826 28, 076-803 79 99

Företag
Arvika kommun, Myndighetsstaben

Adress
Arvika kommun, Myndighetsstaben
Östra Esplanaden 5
67131 Arvika

Kontorsadress
Östra Esplanaden 5

Jobbnummer
3712514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Myndighetsstaben: