Sagnérs söker Redovisningskonsult

Sagnérs Ekonomi AB / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sagnérs Ekonomi AB i Nacka

Sagnérs söker Redovisningskonsult

OM TJÄNSTEN

Vi söker nu en junior Redovisningskonsult som kommer att få arbeta med olika arbetsuppgifter i flera olika kunduppdrag samt ta ansvar för vår reception.

Du kommer att arbeta tillsammans med andra redovisningskonsulter med kunduppdrag, dina arbetsuppgifter kommer att vara löpande bokföring, leverantör- och kundreskontra, samt en del avstämningar.

Du kommer att få ansvara för Receptionen vilket innebär bl.a. att svara i telefon, ta emot och välkomna besök till kontoret. Du kommer även att få ett administrativt ansvar för kontoret, i detta ingår bland annat inköp av kontorsmaterial och posthantering mm.

Krav
Vi söker dig som:


Sagnérs söker Redovisningskonsult


OM TJÄNSTEN

Vi söker nu en junior Redovisningskonsult som kommer att få arbeta med olika arbetsuppgifter i flera olika kunduppdrag samt ta ansvar för vår reception.

Du kommer att arbeta tillsammans med andra redovisningskonsulter med kunduppdrag, dina arbetsuppgifter kommer att vara löpande bokföring, leverantör- och kundreskontra, samt en del avstämningar.

Du kommer att få ansvara för Receptionen vilket innebär bl.a. att svara i telefon, ta emot och välkomna besök till kontoret. Du kommer även att få ett administrativt ansvar för kontoret, i detta ingår bland annat inköp av kontorsmaterial och posthantering mm.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är en heltidstjänst (möjlighet till deltid finns). Tillträde så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.

Krav
Vi söker dig som:
• tidigare arbetat med löpande bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra och kvittohantering, antingen under tidigare anställning eller under praktik. Har du arbetat med Fortnox tidigare är detta ett plus.
• har minst en gymnasial utbildning i ekonomi och redovisning eller liknande yrkesförberedande utbildning och därmed har grundläggande kundskaper inom bokföring (och moms)
• har goda kunskaper i MS Office och i svenska i både tal och skrift
• kan representera Sagnérs ekonomi i enlighet med våra kärnvärden

Personliga egenskaper
På Sagnérs värderar vi högt nedan personliga egenskaper:
• En lagspelande person som trivs med att ta ett stort eget ansvar
• Kunna ha många bollar i luften och inte ha problem att växla mellan olika arbetsuppgifter. Kunna hantera ett högt tempo, att vara snabb och effektiv i sitt arbete.
• Tycka att det är kul med nya uppgifter och att lösa problem. Att vilja utvecklas och ha viljan att lära sig mer är viktiga egenskaper för oss
• Vara serviceminded, trevlig och positiv person
• Anpassningsbar. Eftersom vi är en Auktoriserad redovisningsbyrå är det viktigt att våra anställda har lätt för att anpassa sig och följa de regler och rutiner som vi arbetar efter.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan, cv samt ett personligt brev med bild till info@sagners.se. Har du frågor besvaras dessa av Lena Horwitz 08-520 229 00 alternativt via e-post info@sagners.se.
Sista ansökningsdag 30 september, men ansök så fort som möjligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan dess.

Vi ser fram emot din ansökan!

OM FÖRETAGET

Sagnérs ekonomi är en helhetsleverantör av tjänster inom ekonomi, vi erbjuder kvalificerade tjänster så som redovisning, löner och rådgivning mm. Vi har funnits sedan 2007 och är idag 8st ekonomer med hög kompetens och olika specialiteter som arbetar tillsammans på kontoret som ligger centralt i Nacka med goda kommunikationsmöjligheter, lättåtkomligt för våra kunder samt för vår personal.

På Sagnérs har vi lång erfarenhet av att leverera ekonomitjänster och vet att alla företag har olika behov och förutsättningar. Vi har stort fokus på kundnytta och kundfokus, våra tjänster underlättar kundens arbete och ger kunden tid att focusera på sin kärnverksamhet. De flesta av våra kunder kommer till oss via vårt nätverk eller genom rekommendationer från våra kunder eller andra kontakter.

Vi arbetar aktivt med att effektivsera och digitalisera vårt arbetssätt, i samarbeta med Fortnox som är en av de branchledande i den digitala utvecklingen.

Eftersom vi är Auktoriserade redovisningskonsulter enligt FAR, arbetar vi med väldefinierade strukturer och checklistor för att säkra kvalitén av vårt arbete.

Våra kärnvärden är:
• Att vara Pålitliga, våra kunder ska känna sig trygga när de anlitar oss. Det innebär bl.a. uppträda med god affärsetik, kompetens och yrkesskicklighet.
• Att vara Jordnära innebär för oss att arbeta nära våra kunder. Innan vi åtar oss ett uppdrag ska vi veta att vi har kunskapen och de resurser som krävs för att göra ett bra arbete, vi ska också vara lyhörda för kundernas intressen.
• Vi ska vara Utvecklande, vilket betyder att vara flexibla och ständigt förbättra oss för att hitta lösningar som gynnar våra kunder. Vi ska ta vara på våra medarbetares kompetens och erbjuda goda möjligheter till utveckling.
• Vi ska vara Personliga genom att ha en ärlig och förtroendefull dialog med våra kunder och leverantörer.

Läs mer på vår hemsida www.sagners.se

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en heltidstjänst (möjlighet till deltid finns). Tillträde så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.

Publiceringsdatum
2017-09-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30

Kontakt
info@sagners.se

Företag
Sagnérs Ekonomi AB

Adress
Sagnérs Ekonomi AB
13140 NACKA

Kontorsadress
Vikdalsgränd 10 B

Jobbnummer
3717672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sagnérs Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sagnérs Ekonomi AB: